Phil’s Burgers första limited 2019 – en riktig ostdröm!

Phil’s Burger lanserar varje kvartal en ny limited-burgare som utmanar smaklökarna hos burgarfantasten. Denna gång är det ingen mindre än Crispy Swiss – en riktig ostdröm!

Burgaren består av Phil’s egentillverkade majonnäs, friterad lök, 2 x 80g svenskt hängmörat gårdskött, 3 x gruyèreost och pickles. Du kan självklart få den vegetarisk genom att byta ut köttet mot beyond meat.

– Vi ville ta fram en burgare som passar till årstiden, och vad passar då bättre än en burgare inspirerad av Schweiz, ett riktigt skidparadis enligt mig, säger Mikael Thomasson, kvalitetsansvarig på Phil’s Burger.

Från och med den 7e januari och fram till den 7e april hittar du Crispy Swiss på kvällsmenyn på samtliga Phil’s Burger-restauranger samt på lunchmenyn på utvalda restauranger.

Här hittar du information om alla Phil’s Burgers restauranger: https://www.philsburger.se/restaurangerna/

• Företagande, allmänt

Phil’s Burger serverar burgare av högsta kvalitet. Hamburgerbröden bakas varje morgon i det egna bageriet och såserna görs från grunden med eget recept. Företaget grundades av matfantasten Philip Örtegren och entreprenören Peder Skaj 2014, och den första restaurangen öppnade 2014 på Kungsholmen i Stockholm. Idag har Phil’s Burger omkring 250 anställda fördelat på tio restauranger, varav åtta i Stockholmsområdet, en i Eskilstuna och en i Uppsala.

Charles Wade

Presskontakt VD Verksamheten 0761416530