The Phone House utsett till årets IT-återförsäljare

The Phone House får pris som årets IT-återförsäljare på IT-awards. The Phone House satsning på ett helt nytt sortiment av laptops och ultraportabla datorer har varit en framgång både försäljningsmässigt och kommunikativt.

Satsningen på bärbara datorer har under året varit väldigt framgångsrik och The Phone House har snabbt slagit sig in på laptopmarknaden. The Phone House har utökat sortimentet av laptops och kan även erbjuda ett brett sortiment av datortillbehör.

- Vi är självklart oerhört nöjda och stolta över det här priset som framförallt markerar att vår satsning på bärbara datorer har varit framgångsrik och ligger helt rätt i tiden, säger Daniel Lindholm, VD, The Phone House.

Volymen för den totala marknaden för bärbara datorer uppskattas till omkring 1000 000 sålda laptops i år och kommer att öka med minst 30% de kommande åren.

- Vår första målsättning är att ta 10 procents marknadsandel på den totala marknaden för bärbara datorer. Inom en snar framtid kommer lika många som äger en mobiltelefon också att äga en laptop och vi ska hjälpa kunden med marknadens bästa erbjudande på laptops, tillbehör och mobilt bredband.
Vi ska bli lika bra på laptops som vi är på mobiltelefoner säger Daniel Lindholm, VD, The Phone House.

IT Business Awards 2008

Motiveringen för första pris i kategorin årets återförsäljare lyder:
"Detta är mobiltelefonförsäljaren som vill mer än namnet antyder. Med klarsynta insikter i branschens framtid och orädd storsatsning på nya områden tar de nu en större plats i kanalen än någon kunnat förutse. Dessutom har de en rejäl

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se

Daniel Lindholm, VD, 08-615 40 96, daniel.lindholm@phonehouse.se

The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. The Phone House står för cirka 14 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 800 anställda och 102 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i Nordamerika, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet "The Phone House".

• it awards
  • årets it återförsäljare