Topplistan: kontantkortstelefoner i topp under julhandeln

I december var det framförallt kontantkortstelefoner som sålde bäst i julhandeln. Touchtelefoner fortsätter generellt att öka och den prisvärda LG KP500 klättrade till en andraplats.

LG KP500 är en prisvärd touchtelefon och den ökade försäljningen markant i julhandeln även om den inte kunde peta ner Sony Ericsson W595 från förstaplatsen.

– Vår försäljning av mobiltelefoner var väldigt stark under årets julhandel. Det är extra intressant att se hur touchtelefoner börjar komma ner i pris och har börjat sälja stora volymer, säger Johan Paulsen Järnliden, Marknadsdirektör, The Phone House.

Värt att notera är att Sony Ericsson W595 även finns i Ed Hardy och floral utförande exklusivt för The Phone House.

"TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE December 2009

ANTAL ENHETER (november månads placering inom parentes)

1.  (1)            Sony Ericsson W595
2.  (6)            LG KP500 *
3.  (2)            Samsung E1120
4.  (4)            Nokia 2330
5.  (3)            Sony Ericsson Aino*
6.  (10)           Samsung S5230*
7.  (5)             Sony Ericsson Naite
8.  (7)             Sony Ericsson Satio*
9.  (8)             Sony Ericsson T700
10. (9)            Nokia 6700

*Telefoner med pekskärm

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se

Johan Paulsen Järnliden, Marknadsdirektör, 0708 29 24 75, johan.jarnliden@phonehouse.se

The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. The Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 800 anställda och 114 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet "The Phone House".

• kontantkortstelefoner
  • sony ericsson w595