Utökad kundvård och smidig e-handel med ny hemsida

Phonera lanserar i dagarna en framtidssäkrad webbsida som riktar sig till både befintliga och presumtiva kunder. Den nya hemsidan erbjuder flera nya funktioner såsom e-handel, ”Mina företagssidor”, självservice samt kundsupport direkt via hemsidan. I och med dessa tjänster och verktyg för ökad tillgänglighet så höjer Phonera servicegraden ytterligare. Den nya hemsidan är även en del av en breddad säljstrategi då Phonera gör sina tjänster och lösningar tillgängliga för de kunder och målgrupper som inte är lika mottagliga via andra typer av säljkanaler.

-  Phoneras nya webbplats är framtagen för att ta hand om både dagens och framtidens kunder.
Nya phonera.se är ett självklart första steg i en större satsning på ökad närvaro på nätet och i digitala medier. Vi visar att vi finns där när kunden behöver oss, och syns där kunden befinner sig. Med en alltmer mobil värld, där vi vänjer oss vid att hitta det vi söker och uppfylla behov ”on the go” via surfplattor, laptops och mobiltelefoner, är vi övertygade om att detta är rätt för Phoneras kunder. För i och med vår nya e-handelslösning och flera nya servicefunktioner så har vi alltid öppet. Det säger Cecilia Frick Welch, E-commerce manager på Phonera.

En ny e-handelsplattform en del av företagarens livsstil Phonera behöver kunna möta framtida krav på teknik och funktionalitet både från kund och konkurrent. Dagens företagare ställer andra krav och har andra förväntningar gällande både servicenivå och tillgänglighet än för bara ett par år sedan. Mycket av detta beror på den ökade digitala närvaron och en mer uppkopplad tillvaro; idag är företagare konstant online och mycket hanteras via mobila enheter. Den nya hemsidan och e-handelslösningen är framtagen i samarbete med EcomPartner.

För ytterligare information kontakta:

Lars Bondebjer, Produkt- och Marknadschef Phonera

E-post: lars.bondebjer@phonera.se

www.phonera.se

• phonera
  • e-handel
  • telefoni
  • e-handelslösningen
  • hosting
  • e-handelsplattform
  • mobil
  • mobiltelefoner
  • cecilia frick welch

PHONERA AB (publ) fokuserar på två verksamheter riktade mot enbart företag och är organiserat i två affärsområden – Phonera Telefoni och Availo. Availo är ett varumärke som ägs av Phonerakoncernen. Phonera skapar lönsamhet och tillväxt genom att erbjuda kostnadseffektiva och moderna kommunikations- och serverlösningar för Telefoni, Internet och Hosting. Phonera har cirka 60 000 företagskunder och omsatte 2012 397,8 mkr. Aktien handlas på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Oslo. Mer finansiell information finns på www.phonera.com.

Lars Bondebjer

Presskontakt Marknadsdirektör Phonera Marknad, PR +46 700 80 90 20