Fortsatt humoristisk självdistans i Picadelis follow-up kampanj

Fortsatt humoristisk självdistans i Picadelis follow-up kampanj

Kampanjen som gick ut i somras aktiverades både i sociala medier, genom olika poddsamarbeten samt i butik. Picadeli har genom mätningar fått bekräftat att kampanjen varit mycket lyckad och lett till en markant ökad varumärkeskännedom. Men än känner man sig inte färdiga med kampanjtemat "Ingen vet vad den heter" och har nu därför utökat med ytterligare en humoristisk kortfilm; en rip-off på Sven Melanders gamla "Fred på jorden".

–Vi vill utifrån vårt underdogperspektiv sticka ut hakan och på ett humoristiskt och klarsynt sätt driva med vår egen situation. Vi vet att vi har en etablerad, hyllad och av många älskad produkt men det är allt för få som vet vad vi faktiskt heter. Vi kommer att fortsätta satsningen och tror på att kommunicera med våra kunder med glimten i ögat, säger Lisa Isaksson, marknadschef på Picadeli.

Picadeli säljer drygt 22 miljoner sallader varje år i Sverige och finns på över 1000 olika försäljningsställen i framför allt livsmedels- och servicebutiker. Det kan jämföras med landets tre största hamburgerkedjor, som tillsammans har 450 försäljningsställen. Trots Picadelis dominans är det bara 6 av 100 som känner till varumärket.