Picard öppnar i Göteborg

Picard fortsätter sin snabba expansion under hösten och har idag 4 butiker planlagda innan jul. Den 3e september öppnar kedjan sin första butik i Göteborg, centralt placerad på Kungstorget. Detta är Picards första butik utanför Stockholmsregionen, därefter följer butiksöppningar centralt i Sundbyberg och i Sollentuna centrum under oktober månad. Kedjans första butik i Malmö öppnar i mitten av november.

• desserter
  • handel
  • matvaruhandel
  • göteborg
  • matkedja
  • mat
  • fransk

• Picard finns i Sverige sen februari 2013 och har i dag 11 butiker i Sverige. Den 3e september öppnar på Kungstorget 2 i Göteborg.
  • Picards målsättning är att öppna 70-80 butiker i Sverige under de kommande fem åren, med fokus på storstäder och universitetsstäder, såsom Stockholm, Uppsala, Malmö, Göteborg och Linköping.
  • Butiken erbjuder 500 artiklar, såväl råvaror som kött, fisk, fågel och grönsaker samt färdigmat som aperitifer, förrätter, huvudrätter och desserter - franska och svenska specialiteter.
  • Picard-koncernen har drygt 1000 butiker fördelade i Frankrike, Belgien, Luxemburg och Sverige.