NSG Group introducerer Pilkington SaniTise™ for at bidrage til en verden der er sundere, renere og mere sikker.

NSG Group anerkender, at verden har ændret sig, og at sundhed og sikkerhed er i spidsen for alles opmærksomhed. Som svar på disse udfordringer er NSG Group glade for at annoncere lanceringen af Pilkington SaniTise™.

Pilkington SaniTise™ er et transparent belagt glas, der har til formål at skabe en verden der er sundere, renere og mere sikker. Naturligt aktiveret ved UV-eksponering fra dagslys der giver den pyrolytiske belægning antimikrobielle egenskaber og aktivitet mod indhyllede vira på glasoverfladen.

Når Pilkington SaniTise™ udsættes for naturlig UV, øges dets antimikrobielle aktivitet markant sammenlignet med ubelagt glas.

Pilkington SaniTise™ er prøvet af en uafhængig tredjepart og verificeret, som en ekstra beskyttelse for alle fælles overflader med meget berøring, som nås af naturligt UV-lys som:

- Indvendige overflade på facader og termoruder i montager som i skoler, hospitaler, restauranter eller hoteller.

- Kollektiv transport som skolebusser, tog, shuttlebusser eller skibe.

- Udvendige fælles rum såsom busstoppestæder og f.eks. zoologiske haver.

Pilkington SaniTise™ fås også på gennemfarvet glas i flere farver og tykkelser. Den meget holdbare pyrolytiske on-line belægning holder glassets levetid og kan hærdes, lamineres, bøjes eller bearbejdes til termoruder ved hjælp af standardteknikker. Pilkington SaniTise™ er også kompatibel med hårde rengøringsprodukter af kommerciel kvalitet og er meget modstandsdygtig over for korrosion, mekanisk og kemisk skade.

Med introduktionen af Pilkington SaniTise™, er NSG Group forpligtiget til at skabe en verden der er sundere, renere og mere sikker.