BAU 2023

Tid for BAU igjen!

Møt teamet fra NSG Group på BAU, verdens største messe for konstruksjon og arkitektur i tidsrommet 17-22 april, München.

NSG Group har gleden av å være tilstede på BAU 2023. Med mottoet «One Team – One Vision» vil konsernet presentere fire forretningsområder i en felles stand.

Våre kolleger fra Pilkington Fire Protection Glass, Pilkington Special Applications, Pilkington Austria GmbH og Pilkington Bauglasindustrie (Pilkington Profilit™ glasssystem) vil presentere sine nyeste produkter for moderne og krevende glassapplikasjoner.

Brann-glass i ulike kombinasjoner

Det finnes bruksområder hvor ikke bare beskyttelse av menneskeliv og materielle verdier spiller en avgjørende rolle, men også hvor det kreves ytterligere egenskaper som fargenøytralitet og minimal refleksjon. Et besøk til vår "Earth"-modell vil gi deg muligheten til selv å oppleve de fantastiske egenskapene til vårt ikke-reflekterende glass, Pilkington Pyrostop® 30-20 +AR.

Innovative glassløsninger for fasader

Våre løsninger for fasader er både estetisk tiltalende og funksjonelle.

Pilkington AviSafe™ er et glass med et unikt mønstret UV-forsterket belegg som lar fugler oppfatte glass som en barriere. I en stor fasade hjelper Pilkington AviSafe™ med til å beskytte fuglene samtidig som den gir et stilig eksteriør utseende.

Når du besøker standen vår, anbefaler vi at du også ser på våre solcelleapplikasjoner sammen med Pilkington Sunplus™ BIPV. Pilkington Sunplus™ BIPV er et glass med integrerte solceller som kan benyttes i isolerruter sammen med solbeskyttelse eller energispareglass. Dette produktet benyttes i vinduer og fasader som fasadepaneler, takvinduer mm. Glasset gir ikke bare utmerket lysgjennomgang og g-verdi, men bidrar også til bærekraftig design og oppnåelse av klimamål.

Sofistikerte og energieffektive glasssystemer

Vårt glasssystem Pilkington Profilit™ er preget av funksjonalitet, estetikk og økonomi. Vi presenterer to nye produkter, Pilkington Profilit™ "one in 2" med laminert sikkerhetsglass og Pilkington Profilit™ "one in 2" med gjennomsiktig termisk isolasjon laget av polykarbonat.

Disse produktene oppfyller ikke bare nasjonale og internasjonale standarder og retningslinjer, men er også egnet for bruk i arkitektonisk utfordrende prosjekter.

Besøk oss på BAU 2023!

Du er velkommen til å besøke oss på stand C3.328 hvor mange interessante høydepunkter og nyttig informasjon tilbys.
Vi gleder oss til å møte deg!

Pilkington har sedan 1976 försett den skandinaviska marknaden med glas och glasprodukter. Vi säljer floatglas, belagt och laminerat glas som produceras i koncernens floatglasfabriker i Europa. Vi tillverkar isolerglas på våra anläggningar i Vetlanda, Sverige och Elverum, Norge.

NSG Group är världens ledande tillverkare av glas och inglasningssystem inom affärsområdena Architectural, Automotive och Creative Technology. Architectural tillverkar och levererar glas för arkitekturtillämpningar samt för solenergimarknaden och andra sektorer. Automotive bistår marknaderna med originalutrustning till bilar (OE) och ersättningsrutor för eftermarknaden (AGR). Creative Technology omfattar flera olika verksamheter inkl. linser och ljusstyrningar i skrivare och skannrar samt glasfiber som används till kamremmar i bilmotorer och glasflingor.

För mer information om NSG Group: www.nsg.com

Anne-Charlotte Braastad