Pilot Frixion Slim - Elegant kulspetspenna med raderbart bläck

Den japanska pennjätten Pilot lanserar nu Frixion Slim, en smidig och elegant kulspetspenna där bläcket går att sudda ut. Det går sedan att skriva igen och sudda ut - gång på gång.

Frixion Slim är utrustad med en speciell typ av bläck, kallat Metamocolor, som ändrar färg vid värme och blir helt genomskinligt vid ca 65 °C. Genom att gnugga pennans "radergummi" mot det skrivna blir det osynligt av den värme som uppstår och kan därefter skrivas över på nytt. Detta går att upprepa ända upp till två år, därefter stabiliseras bläcket och blir permanent.

Sudden på pennans baksida är outslitlig vid normal användning, eftersom den endast används för att skapa den nödvändiga friktionen.

Möjligheten att sudda det man skrivit och sedan skriva på nytt gör Frixion Slim till en idealisk penna för t ex filofaxer och andra liknande kalendrar.

Den slimmade pennkroppen är av metall och finns i tre färger: Matt svart, silver och koppar. Pilot Frixion Slim levereras med blå bläckpatron. Utbytespatroner finns i färgerna blått, svart, rött, grönt, lila och ljusblått.

- Slut -

Pris: Ca 225 kr inkl moms

Lansering på marknaden: Maj 2009

Pennan kommer att finnas hos välsorterade bokhandlare och i kontorsvaruhandeln.

Bilder (och även en video) finns att hämta på Newsdesk, www.newsdesk.se/pressroom/pilotpen

För ytterligare information, kontakta:

Sanna Nilsson, 08-54480 557, sanna.nilsson@pilotpen.se

OM PILOT PEN:

Pilot Pen AB är ett helägt dotterbolag till japanska Pilot Corporation, med huvudkontor i Tokyo, åtta fabriker runt om i världen och representation i 100 länder över hela världen. Företaget har sedan starten 1918 byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik. Produkterna omfattar en mängd penntyper - allt från exklusiva reservoarpennor till massproducerade kulspets- och märkpennor. Pilot har en uttalad och långsiktig miljöstrategi som bland annat omfattar utvecklingen av Begreen-sortimentet av miljöanpassade pennor. Alla Pilots fabriker är ISO 14001-godkända och Begreen- sortimentet uppfyller ISO 14021-standarden. Produkterna säljs genom kontorsfackhandeln, varuhus, bok- och pappershandeln etc.

Mer info finns på www.pilotpen.se

• metamocolor
  • elegant