Pinchos har hittat en ny lokal i Växjö, nu saknas bara en franchisetagare!

Restaurangkedjan Pinchos har kommit ytterligare ett steg på vägen till att återöppna i Växjö. Pinchos har hittat en perfekt centralt belägen lokal med ca 150 sittplatser och sommartid en uteservering som beskrivs som “magisk”.

Pinchos har varit en populär destination i Växjö och sedan verksamheten i tidigare lokal lades ned har Pinchos veckovis hört från gäster som undrar när man kommer återöppna. Med lokal på plats saknas bara en lokal franchisetagare som kan ansvara för att driva Pinchos i Växjö. Patrik Back VD på Pincho Nation AB säger:

“Växjö som stad har stor potential med växande turism, universitet och en ökad inflyttning. Vi ser i våra siffror att Pinchos under alla år i Växjö gått fantastiskt bra. Restaurangen hade god lönsamhet - även under pandemin - och har de senaste åren visat på en klart positiv gästutveckling. Potentialen för en ny franchisetagare i den nya lokal vi hittat är fantastisk.”

Arbetet att hitta en ny franchisetagare tar alltid lång tid och för Pinchos är det viktigt att det är rätt person. För att bli franchisetagare är det viktigt att ha med sig branscherfarenhet, lokalkännedom och driv.

"Vi söker en entreprenör som placerar gästerna i centrum och ser teamet som sin viktigaste tillgång. Som franchisetagare för Pinchos kommer du att få omfattande stöd från Pincho Nation i allt från drift, utbildning, support till marknadsföring. Du kan fullt ut fokusera på att ge gästerna en fantastisk upplevelse.” säger Henrik Fischer, expansionschef.

Om Pinchos:
Pinchos är ett framgångsrikt restaurangkoncept med över 75 restauranger på den nordiska marknaden. Pinchos serverar mat i tapas-format inspirerat av världens olika kök. Restaurangerna är välkända för sina färgsprakande drinkar och extravaganta inredning. På Pinchos har gästen full kontroll över sitt besök och bokning, beställning och betalning sker via Pinchos appen.

Pincho Nations franchisekoncept erbjuder färdiga lösningar för avtal, inredningsdesign, mat, dryck och intern utbildning, men också en app med funktioner för bokning, beställning och betalning. Appen innehåller även Pincho Nations gästklubb: The Circus, som är ett verktyg för att mäta kundnöjdhet och mycket mer. Konceptet är väletablerat och optimerat över tid. Med stabila processer kan franchisetagare och medarbetare fokusera på det viktiga gästmötet och den lokala marknaden.

Om du är redo att ta dig an en unik utmaning och vara en del av Pinchos framgångssaga i Växjö, kontakta Henrik Fischer, henrik.fischer@pinchos.se, +46701816500