Hanna Bengtsson, Franchisetagare Pinchos Linköping

Pinchos Linköping återöppnar i maj!

I maj planeras nyinvigning av Pinchos Linköping på Storgatan 30. Restaurangen har varit stängd sedan i december 2020 men nu har verksamheten nya ägare med stora ambitioner. Hanna Bengtsson som tar över franchiserättigheten driver tillsammans med sina kompanjoner flera Pinchos restauranger sedan tidigare, bland annat i Norrköping, Jönköping och Skövde.

Vi är väldigt glada att kunna återöppna i Linköping tillsammans med dokumenterat duktiga franchisetagare. Hanna Bengtsson har ett väldigt gott rykte inom Pinchos kedjan både som ledare och som en garanti för hög kvalitet när det kommer till mat, dryck och service. Säger Jan Wallsin, VD Pincho Nation AB

Återöppningen kommer att bli en rejäl omstart för Pinchos Linköping. Menyn har gått igenom stora förändringar det senaste året och stort fokus ligger på att rekrytera erfaren personal till kök och servis.

Jag började själv min karriär i köket på Pinchos Norrköping och avancerade därefter till kökschef så visst har jag ett extra stort fokus på att maten ska hålla en hög nivå avseende smak och kvalitet berättar Hanna Bengtsson.

Pinchos Linköping är inte den första restaurangen Hanna startar, hon har tidigare öppnat Pinchos Nyköping och Pinchos Katrineholm.

När jag varit Kökschef på Pinchos Norrköping i två år fick jag frågan om jag ville vidareutvecklas och bli restaurangchef och på den vägen är det. Jag fick vara med om att starta två restauranger och förra året blev jag också delägare i Pinchos Norrköping. Vikten av att kunna erbjuda utvecklingsmöjligheter är något jag tagit med mig som ledare, många av de personer jag anställt har valt att stanna inom Pinchos under många år men i nya roller” säger Hanna

Exakt datum för nyinvigningen är inte spikat men på pinchos.se kan man redan nu skriva upp sig på ”vip-listan” och därigenom få förtur till bokningen när den öppnar. Menyn består precis som tidigare av små rätter från världens alla hörn men många av rätterna har uppdaterats. Klassiker som till exempel plankstek finns kvar men nu med oxfilé i stället för ryggbiff, flera glutenfria rätter tar plats på menyn och inför sommaren utlovas fräscha gröna rätter. I baren kommer man fortfarande kunna beställa klassiska godisdrinkar men också många nya och trendiga cocktails såväl som ett bredare vinutbud.

När renoveringen är klar och restaurangen öppnar är det med visionen att vara landets bästa Pinchos restaurang.

För mer information om Pinchos Linköping kontakta Hanna Bengtsson, Franchisetagare, hanna.bengtsson@pinchos.se, 0709-254960