pinDeliver tecknar avtal med Kyl- och Frysexpressen

pinDeliver tecknar avtal med Kyl- och Frysexpressen

Kyl- och Frysexpressen väljer pinDeliver för att digitalisera sin transportverksamhet och först ut att implementera tjänsten blir Kyl- och Frysexpressen Mälardalen. Avtalet innebär att ytterligare ett stort logistikbolag kommer att använda pinDelivers TMS-leveransplattform för att effektivisera sina transporter och underlätta planeringen med kunderna.

Från 1 november kommer Kyl- och Frysexpressen Mälardalen att använda pinDelivers avancerade TMS-plattform för sina transporter. Med den digitala plattformen kan logistikbolaget, som i huvudsak levererar kylt och fryst gods till kunder i hela Sverige, effektivisera verksamheten och automatisera kommunikationen i samband med transportprocessen. För Kyl- och Frysexpressen innebär avtalet en möjlighet att ytterligare digitalisera sin verksamhet och säkra sin konkurrenskraft över tid.

– I bolagets strategiska arbete med att säkerställa effektiva och robusta arbetsprocesser kring transportplaneringen ser vi stora möjligheter och tidsbesparingar med att våra erfarna transportplanerare får ett riktigt kraftfullt verktyg till sin hjälp, säger Robert Flodman, Regionchef Mälardalen på Kyl- och Frysexpressen, och lägger till:
– Med pinDeliver ökar vi vår digitaliseringsgrad. Vi kommer bli effektivare i vår transportplanering och kunna erbjuda mer förutsägbara leveranstider till våra kunder samtidigt som vi håller uppdragsgivare kontinuerligt informerade om status för deras transporter.

Stärker positionen inom B2B
Svenska pinDeliver erbjuder en molnbaserad leveransplattform som digitaliserar transportflödet från lager och depåer ut till godsmottagare. Tjänsten gör det möjligt att automatisera stora delar av planeringsprocessen samtidigt som digitaliseringen ger både kunder och chaufförer bättre överblick av samtliga moment under transporterna. pinDeliver är stolta över att få Kyl- och Frysexpressen som kund och glada över att ytterligare stärka sin position inom Business to business (B2B) distribution.

– Vi har sett en ökande kravbild inom B2B distribution och det finns ofta behov att hantera flera olika terminaler, omlastningscentraler och samdistribution. Inte sällan förekommer även krav på flera scanningspunkter och att kunna erbjuda stöd för returer och returgods. Med pinDeliver kan detta göras väldigt enkelt och smidigt, säger Jon Perslow, vice VD på pinDeliver, innan han avslutar:
– Kyl- och Frysexpressen har ett professionellt och hårt arbetande team som aktivt söker sätt att ytterligare förbättra sin förmåga och höja kvalitén i sin transportverksamhet. Vi ser fram emot vara med på deras fortsatta resa och bidra med vårt system och erfarenhet.

Fakta: Kyl- och Frysexpressen är ett logistikbolag som erbjuder rikstäckande helhetslösningar inom tempererad logistik. De erbjuder tempererade transporter, lagring i egna kyl- och fryslager samt terminaltjänster. Företagets logistikterminaler finns i Luleå, Umeå, Östersund, Sundsvall och Årsta. Därifrån täcker de hela Sverige.

pinDeliver är den molnbaserade leveransplattformen som genom att digitalisera last mile logistics-processen spar tid, bränsle och miljö vilket genererar förutsägbara och hållbara leveranstider för slutkunden.

pinDeliver erbjuder en enkel helhetslösning som skapar effektiva leveranser och leder till transparens för alla parter i leveranskedjan.