pinDeliver och Johan i Hallen & Bergfalk AB inleder samarbete

pinDeliver och Johan i Hallen & Bergfalk AB inleder samarbete

pinDeliver erbjuder en molnbaserad leveransplattform som framgångsrikt hjälper flera transport- och grossistverksamheter att digitalisera och effektivisera sina transportprocesser. Bolaget inleder nu ett partnerskap med den anrika färskvaruleverantören Johan i Hallen & Bergfalk AB (JHB). För JHB är samarbetet ett strategiskt initiativ i sin strävan att ytterligare digitalisera och framtidssäkra viktiga processer i verksamheten. Genom avtalet stärker pinDeliver sin position som en ledande TMS-lösning för partihandlare i Norden.

I maj inleder pinDeliver ett samarbete med färskvaruleverantören Johan i Hallen & Bergfalk AB (JHB). Samarbetet innebär att JHB får tillgång till pinDelivers avancerade TMS-plattform. Den molnbaserade plattformen digitaliserar transportflödet från lager och depåer ut till godsmottagarna, vilket gör det möjligt att automatisera delar av processen med ökad kvalitet och förbättrad överblick i samtliga moment under transporterna. För JHB kommer samarbetet att spara tid och höja kvaliteten i viktiga moment samt skapa förutsättningar för effektivare transporter och därigenom minskad miljöpåverkan.
– Vi har haft en väldigt bra dialog med JHB under en längre tid och är stolta över att inleda det här samarbetet. Vi känner oss trygga i att verkligen kunna bidra till deras ambition att säkerställa högsta möjliga kvalitet i sin leveransprocess, säger Jon Perslow, Vice VD och produktansvarig på pinDeliver, och fortsätter:
– Ett antal av JHB:s branschkollegor använder redan pinDeliver med stor framgång och vi stärker nu vår position ytterligare som en av marknadens ledande TMS-lösning genom det här partnerskapet.

Effektiva transporter garanterar färska råvaror
Johan i Hallen & Bergfalk grundades redan 1916 och har genom åren etablerat sig som en av ledarna på den nordiska foodservicemarknaden. Idag erbjuder företaget ett omsorgsfullt urval av kött, fisk och skaldjur i både Sverige och Finland. Som pålitlig leverantör till ett stort antal restauranger, hotell och butiker vill företaget ständigt utveckla sina processer och att digitalisera transportprocessen ses som ett viktigt initiativ för att effektivisera planeringsarbetet, höja kvaliteten och öka kundnöjdheten. Efter en omfattande utvärdering under hösten, som avslutades med ett antal skarpa tester, föll valet på pinDeliver.
– För oss är det väldigt viktigt att ha en effektiv och välfungerande logistiklösning, från producent till slutkund. Vi är stolta över att kunna erbjuda och leverera färska råvaror över hela landet. Våra kunder förväntar sig rätt vara i rätt tid och tillsammans med pinDeliver kan vi fortsätta utveckla och förbättra vår service. Vi är övertygade om att samarbetet tar oss till en ny nivå i branschen vilket gynnar både vår egen verksamhet, men framför allt våra kunder, säger Magnus Johansson, Logistikchef på Johan i Hallen & Bergfalk.

pinDeliver är den molnbaserade leveransplattformen som genom att digitalisera last mile logistics-processen spar tid, bränsle och miljö vilket genererar förutsägbara och hållbara leveranstider för slutkunden.

pinDeliver erbjuder en enkel helhetslösning som skapar effektiva leveranser och leder till transparens för alla parter i leveranskedjan.