pinDeliver uppmärksammas internationellt – artikel i ledande magasin

pinDeliver uppmärksammas internationellt – artikel i ledande magasin

pinDeliver får stort utrymme i det senaste numret av det internationella magasinet Logistics & Transportation Review. I en fem sidor lång artikel berättar vice vd:n, Jon Perslow, om hur företagets molnbaserade leveransplattform kan revolutionera transportindustrin genom att effektivisera planering och administrativt arbete.

I en lång artikel i det senaste numret av Logistics & Transportation Review får pinDelivers Jon Perslow, som även pryder upplagans omslag, berätta om företagets innovativa lösning. Artikeln konstaterar att digitaliseringen har gått långsamt inom transport- och logistikbranschen, men att företag som pinDeliver nu leder vägen mot en effektivare morgondag genom att erbjuda en intuitiv plattform för planering och administration av godstransporter. Med pinDeliver kan företag göra ”last-mile”-transporter lönsamma genom att digitalisera hela leveransprocessen och automatisera rapporteringen.

– Dagens transportföretag måste tillämpa datadrivna metoder för att bli framgångsrika. De behöver verktyg för att digitalisera, förbättra effektiviteten och kvaliteten i sina dagliga processer och uppfylla de växande förväntningarna från sina B2B-kunder. Ett av våra mål är att göra så att förarna glänser. Vi vill göra deras vardag så enkel som möjligt, säger Jon Perslow i artikeln.

Transparent lösning som enkelt kan anpassas

Artikeln beskriver fördelarna med pinDeliver och hur plattformen enkelt kan anpassas till olika gränssnitt och integreras till en bred rad plattformar för att hjälpa företag som vill optimera sina transporter och göra leveransprocessen mer transparent. Utöver att automatiskt räkna ut den optimala körsträckan kan transporterna följas i realtid, vilket gör det lättare för företagen att bli mer proaktiva och utveckla sina arbetsmetoder och erbjuda ökad trygghet för mottagarna.
– pinDeliver bygger på transparens. Slutkunder, förare, chefer och lagerarbetare – alla har tillgång till samma information, men i olika gränssnitt, säger Jon Perslow till Logistics & Transportation Review.

Ett bidrag till en grönare framtid

Avslutningsvis konstaterar artikelförfattaren att transportindustrin är en av branscherna som har gjort sig skyldiga till de största utsläppen av växthusgaser, men att smarta plattformar som pinDeliver har en stor roll att spela för att göra sektorn mer klimatsmart.

– Vi är stolta över artikeln Logistics & Transportation Review och glada att pinDeliver uppmärksammas internationellt. För oss är det ett extra kvitto på att vår innovativa plattform kan göra stor skillnad för enskilda transport- och grossistföretag och på samma gång bidra till en mer hållbar transportnäring, säger Jon Perslow.

Läs hela artikeln om pinDeliver i Logistics & Transportation Review här.