Nu kan även grävmaskinisten påverka hållbarheten i hanteringen av schaktmassor

Nu kan även grävmaskinisten påverka hållbarheten i hanteringen av schaktmassor

Göteborg, Sverige – Idag är vi på Pinpointer glada att meddela att vi har utvecklat en ny funktion i vårt system som gör det ännu mer heltäckande för hantering av överskottsmassor. Nu får grävmaskinisten en egen roll med tillhörande gränssnitt för att optimera utlastningen, vilket innebär att entreprenören inte behöver något annat system för att hantera sina överskottsmassor.

Med den nya funktionen kan grävmaskinisten digitalt styra utlastningen för att säkerställa att rätt material hamnar på rätt lastbil. Grävmaskinisten kan även se aktuellt fordons lastkapacitet och därmed optimera lasten vid varje tillfälle. Projektansvarig kan enkelt följa när och hur mycket som har lastats ut, från vilket område, av vilken grävmaskinist samt vart materialet har levererats. Detta ger grävmaskinisten verktyg för att optimera sin produktion samtidigt som du med helhetsansvar enkelt kan mäta produktivitet för utlastning.

Vår nya funktion stödjer och effektiviserar hela flödet för hantering av överskottsmassor, från matchning av överskott mot behov hos kontrollerade mottagare, till uppföljning av data för att möjliggöra förbättringar inom både ekonomi och miljö. Dessutom är det helt integrerat med BEAst följesedel.

“Vi är mycket stolta över vårt system och hur heltäckande det har blivit. Detta kommer ge våra kunder ännu bättre möjlighet att optimera sina leveranser av massor och arbeta mer hållbart”, säger Joakim Klintred, VD och grundare för Pinpointer.

För mer information om Pinpointer och vår process, besök vår hemsida eller kontakta oss för mer information eller demo.

Tack för att ni är en del av Pinpointers resa mot en smartare och mer hållbar framtid.

Kategorier

Pinpointer är ett svenskt techbolag som med sin oberoende digitala tjänst gör hållbar masshantering enklare för alla. I den digitala tjänsten matchas avsändare med Sveriges största nätverk av mottagare baserat på massornas kvalitet. Samtidigt säkerställer Pinpointer att alla miljökrav uppfylls och att all dokumentation sparas digitalt. Tjänsten vänder sig till alla som vill bli av med, transporterar eller tar emot massor. Pinpointer lanserades 2019 och finns idag på den svenska marknaden. För mer information, besök www.pinpointer.se eller på LinkedIn

Joakim Klintred

Presskontakt VD +46 (0)703 41 77 23