Walter Olsson och Hugo Ekici förstärker säljteamet på Pinpointer.

Pinpointer förstärker teamet med två nya säljare och etablerar sig i Dalarna

Göteborg, 24 mars 2021 – Pinpointer, det svenska techbolaget som revolutionerar avsättning av schaktmassor i en helt unik digital plattform, förstärker teamet med två nya säljare. Walter Olsson anställs som KAM Entreprenad med bas i Borlänge där han också blir ansvarig för att bygga upp ett nytt kontor för Dalarna. Hugo Ekici blir KAM Entreprenad med bas i Stockholm.

Walter Olsson har mångårig erfarenhet från bland annat transport- och åkeribranschen och kommer senast från en tjänst som säljchef på MaserFrakt. Han kommer att vara baserad i Borlänge samt ansvarig för att bygga upp ett kontor för en starkare representation av Pinpointer i mellersta Sverige.

”Pinpointer är med och driver förändring i byggbranschen genom effektivisering och digitalisering, vilket jag tror är framtiden. Därför känns det extra roligt att nu få bli en del av teamet på ett så innovativt och nytänkande bolag som Pinpointer och se till att öka närvaron i region Dalarna”, säger Walter Olsson, KAM Entreprenad på Pinpointer.

Hugo Ekici har även han flerårig erfarenhet från byggbranschen och kommer senast från Ahlsell där han har arbetade som säljare mot byggföretag i Stockholmsregionen. Han kommer att vara baserad i Stockholm.

”Jag ser verkligen fram emot att arbeta på Pinpointer, en relativt ny aktör i branschen med en stark digital lösning som jag ser att det finns ett stort behov av i branschen. Tillsammans med det starka säljteamet på Pinpointer hoppas jag kunna vara med och utveckla erbjudandet till våra viktiga nuvarande och nya kunder i Stockholmsområdet”, säger Hugo Ekici.

Pinpointer lanserade sin digitala plattform för smidigare hantering av schaktmassor under hösten 2019. Intresset från branschen har varit stort och teamet växer nu ytterligare för att möta den ökade efterfrågan.

”Vi ser ett enormt intresse kring Pinpointers erbjudande med en digital lösning som förenklar hanteringen av massor. Därför behöver vi stärka upp vårt säljteam ytterligare och jag är mycket glad över att både Walter Olsson och Hugo Ekici nu börjar hos oss. Att vi dessutom nu etablerar oss på plats i Dalarna känns också som ett naturligt nästa steg”, säger Joakim Klintred, grundare och vd på Pinpointer.

I en värld som strävar allt mer mot cirkulär resursanvändning vill Pinpointer inte bara bidra till utvecklingen, utan också visa vägen genom minimerat nyttjande av resurser och maximerat nyttjande av restprodukter. Genom vår unika plattform ser vi till att digitalisera och effektivisera processer där företag tidigare inte sällan tvingades välja mellan lönsamhet och miljöhänsyn.