Anders Andersson, Håkan Ek och Birger Andersson blir nya säljare på Pinpointer.

Pinpointer fortsätter att växa – anställer tre nya säljare

Göteborg, 27 januari 2022 – Pinpointer, det svenska techbolaget som gör hållbar masshantering enklare för alla i en helt unik digital plattform, startar upp året med att anställa tre nya säljare. Med en fortsatt hög efterfrågan på bolagets digitala tjänst blir de nya säljarna ett viktigt tillskott i säljteamet.

Birger Andersson har en lång erfarenhet inom transport- och logistikbranschen där han arbetat både operativt och i olika säljroller. Birger kommer att vara baserad i Malmö och ser fram emot att få arbeta på ett innovativt bolag.

”Det ska bli fantastiskt kul och utmanande att få introducera Pinpointers unika digitala plattform på marknaden i södra Sverige och att tillsammans med ett fantastiskt team få vidareutveckla erbjudandet till kunderna”, säger Birger Andersson, säljare på Pinpointer.

Anders Andersson blev nyfiken på Pinpointers lösning som effektiviserar hanteringen av schakt- och avfallsmassor. Han har hela sitt yrkesliv arbetat med försäljning inom bland annat kalk- och mineralbranschen. Anders kommer att vara baserad i Göteborg.

”Jag ser verkligen fram emot att upptäcka en ny marknad och lära känna nya kunder. Ett gemensamt förtroende för varandra är en viktig ingrediens i kundrelationer och något som jag kommer jag ta med mig in i rollen”, säger Anders Andersson, säljare på Pinpointer.

Håkan Ek kommer senast från en roll som säljare på Stena Recycling AB där han bland annat hjälpt kunder med avsättning och transporter av diverse massor. Håkan kommer att vara baserad i Göteborg.

”Digitalisering är framtiden och Pinpointers koncept är innovativt, enkelt och hållbart. Jag ser fram emot att erbjuda Pinpointers digitala tjänst till nya kunder i Göteborgsområdet”, säger Håkan Ek.

Pinpointers digitala tjänst används av allt fler och genom ett större säljteam kan bolaget nu växla upp sin försäljning ytterligare.

”Med de tre nya säljarna har Pinpointer ett riktigt starkt säljteam på plats. Deras kunskap och erfarenhet gör att vi i ännu större utsträckning kan stötta våra befintliga kunder samtidigt som vi kan nå ut till fler”, säger Joakim Klintred, grundare och vd på Pinpointer.

I en värld som strävar allt mer mot cirkulär resursanvändning vill Pinpointer inte bara bidra till utvecklingen, utan också visa vägen genom minimerat nyttjande av resurser och maximerat nyttjande av restprodukter. Genom vår unika plattform ser vi till att digitalisera och effektivisera processer där företag tidigare inte sällan tvingades välja mellan lönsamhet och miljöhänsyn.