Pinpointer blir huvudpartner till Stockholm Mean Machines.

Pinpointer går in som huvudpartner till Stockholm Mean Machines

Stockholm, 27 maj 2021 – Pinpointer, ett svenskt techbolag som revolutionerar hanteringen av schaktmassor i en helt unik digital tjänst, går in som huvudpartner till Stockholm Mean Machines, Sveriges mest framgångsrika klubb inom amerikansk fotboll. Pinpointer och Stockholm Mean Machines delar visionen om att tänka nytt och utmana inom sina respektive branscher. Samarbetet sträcker sig till en början över två år.

”Vi är enormt glada och stolta över att Pinpointer väljer att stötta vår förening. Pinpointer är ett nytänkande och offensivt företag som vågar utmana. Det är precis dessa egenskaper som gör att Pinpointer passar bra i vårt affärsnätverk. Vi gillar att utmana och göra saker lite mer annorlunda än andra”, säger Niclas Backlund, partneransvarig Stockholm Mean Machines.

För Pinpointer innebär partnerskapet en ny plattform att nå med sin unika digitala tjänst som gör hanteringen av schaktmassor smidigare och mer effektiv för den som vill bli av med, transporterar eller tar emot massor.

”Pinpointer erbjuder en helt unik digital tjänst som underlättar för alla som hanterar massor. Det innebär att vi hela tiden tänker utanför boxen för att utveckla tjänsten vidare, vilket rimmar väl med hur Stockholm Mean Machines driver sin verksamhet. Dessutom prioriterar de, precis som vi, jämställdhet och inkludering högt, vilket är viktigt i våra samarbeten”, säger Joakim Klintred, grundare och vd Pinpointer.

I en värld som strävar allt mer mot cirkulär resursanvändning vill Pinpointer inte bara bidra till utvecklingen, utan också visa vägen genom minimerat nyttjande av resurser och maximerat nyttjande av restprodukter. Genom vår unika plattform ser vi till att digitalisera och effektivisera processer där företag tidigare inte sällan tvingades välja mellan lönsamhet och miljöhänsyn.