Direkt och digital mottagningskontroll

Pinpointer i samarbete med Sitewatch: Innovativ lösning för digital och spårbar masshantering

Pinpointer, ledande inom digitala lösningar för masshantering, meddelar stolt ett nytt samarbete med Sitewatch, en pionjär inom övervakningslösningar. Denna banbrytande integration mellan Pinpointers system och Sitewatchs teknologi erbjuder en ny nivå av effektivitet och spårbarhet för mottagningsplatser utan traditionella vågar.

Med Sitewatchs avancerade teknologi för automatisk registrering och fotografering av alla lastbilar som ankommer och lämnar platsen, tar vi ett stort kliv framåt i vår strävan efter en mer transparent och ansvarsfull materialhantering. Varje bild, tillsammans med detaljerad information om lasten, integreras direkt i Pinpointers system för varje unik orderrad, vilket säkerställer fullständig spårbarhet genom hela kedjan.

För första gången kan mottagningsplatser nu dra nytta av en digital lösning som inte bara underlättar den dagliga hanteringen utan också erbjuder ett konkret bevis på mottagning. Detta system minskar behovet av manuell dokumentation och förenklar processen för både mottagningsplatser och transportörer.

"Genom vårt samarbete med Sitewatch kan vi nu erbjuda en lösning som är banbrytande för branschen. Denna integration stärker vår förmåga att möjliggöra för våra kunder att arbeta mer hållbart och effektivt," säger Joakim Klintred, VD på Pinpointer. "Vi möjliggör nu för alla inom bygg- och anläggningsbranschen att ställa högre krav på sina mottagningsprocesser för att uppnå en korrekt och digital uppföljning."

Detta samarbete markerar en viktig milstolpe i vår mission att transformera bygg- och anläggningssektorn till att bli mer effektiv, hållbar och ansvarstagande. Genom att använda teknologi för att förbättra spårbarhet, tar Pinpointer och Sitewatch gemensamt steg mot en mer hållbar framtid.

För ytterligare information om denna lösning och hur den kan tillämpas på din verksamhet, vänligen kontakta Pinpointer eller besök vår hemsida på www.pinpointer.se.

Om Pinpointer

Pinpointer är en ledande leverantör av digitala lösningar för masshantering inom bygg- och anläggningsindustrin. Med en stark inriktning på hållbarhet och innovation, arbetar Pinpointer för att effektivisera hanteringen av material genom avancerad teknologi och spårbarhet.

Om Sitewatch

Sitewatch erbjuder cloudbaserade övervakningssystem, med fokus på säkerhet, effektivitet och enkelhet. Genom innovativ teknologi och användarvänliga lösningar, hjälper Sitewatch företag att övervaka och hantera sina projekt mer effektivt.

Pinpointer kundtjanst@pinpointer.se

Sitewatch info@sitewatch.se