Pinpointer stärker upp med ny techkompetens

Göteborg, 2 september 2022 – Pinpointer, det svenska techbolaget som gör hållbar masshantering enklare för alla med sin oberoende digitala tjänst, lägger ytterligare resurser på att utveckla och förbättra sin digitala tjänst genom förstärkning i techteamet. Robin Davoust anställs som junior systemutvecklare på huvudkontoret i Göteborg.

Pinpointer har sedan start arbetat med att förenkla och digitalisera hanteringen av schaktmassor med sin innovativa digitala tjänst. Bolaget arbetar kontinuerligt med att förbättra sin tjänst och nu ansluter Robin Davoust för att stötta upp vidareutvecklingen av appen med fokus på användarvänligheten och den visuella upplevelsen. Robin har tidigare drivit eget inom försäljning och tar med sitt starka driv och erfarenhet av UX/UI-design in i Pinpointer.

”Jag ser verkligen fram emot att vara en del i att utveckla Pinpointers digitala tjänst med mitt perspektiv och erfarenhet av användardesign. Dessutom känns det väldigt värdefullt att få möjligheten att arbeta tillsammans med en grupp svenska och internationella utvecklare med stort kunnande och intresse för utveckling”, säger Robin Davoust, junior systemutvecklare front-end på Pinpointer.

Sedan bolaget grundades har den digitala tjänsten vuxit från att ursprungligen framför allt fokusera på att matcha avsändare av massor med mottagare av massor till att nu innefatta features som att följa projekt i realtid och spara alla fysiska kvitton och dokument digitalt. Idag vänder sig tjänsten dessutom också till transportörer.

”Att revolutionera och digitalisera byggbranschen och mer specifikt hanteringen av schaktmassor på ett hållbart sätt har varit vår drivkraft sedan start. Därför är det otroligt roligt att se att vår digitala tjänst verkligen gör skillnad. Men för att göra ännu större nytta för våra användare är ständig utveckling av tjänsten av högsta vikt och med Robins techkompetens kan vi växla upp den ytterligare”, säger Joakim Klintred, grundare och vd på Pinpointer.

• Företagsinformation