PipeChain levererar ny EDI- och integrationslösning till Alps Electric Europe

PipeChain har fått uppdraget att leverera en ny EDI- och integrationslösning till den svenska delen av Alps Electric Europe, som är en av världens största oberoende tillverkare av elektromekaniska komponenter. Lösningen är baserad på både lokalt installerade produkter och PipeChains SaaS-lösning. Alps har 100% EDI-stöd i sin verksamheten sedan mer än 10 år och den nya lösningen ersätter deras Alliance-lösning som inte längre utvecklas.

Xlate Evolution, Odex Enterprise och Odex ENGDAT Module kommer att installeras lokalt hos Alps. Mappningar görs i Xlate Evolution för att integreras med Alps affärsystem Jeeves så att meddelanden kan utbytas mellan Jeeves och PipeChains SaaS-lösning. ODEX ENGDAT Component ersätter ECAD för att hantera och skicka ENGDAT-meddelanden direkt till Alps kunder.

”Det är väldigt roligt att vi har fått det här förtroendet från Alps”, säger Joakim Borgman, Business Integration Manager hos PipeChain. ”Alps får en ny modern EDI-lösning och samtidigt så hjälper vi dem att effektivisera sin IT-avdelning genom att vi tar hand om driften i vår SaaS-lösning”.

För mer information, besök www.pipechain.com eller kontakta Joakim Borgman på 031-7278629 eller joakim.borgman@pipechain.com

Hans Berggren

Press contact CEO, PipeChain +46 70 3344567

PipeChain - Releasing Supply Chain Power

Get ready to release your supply chain power
PipeChain offers a powerful, connected, automated supply chain to boost your operations and future-proof your business.

PipeChain
Porfyrvägen 14