Pirelli lanserar nya däck till Rally-VM 2018

Efter ett års uppehåll återvänder Pirelli till Rally-VM (World Rally Championship, WRC) nästa år. Till de tretton deltävlingarna över hela världen levererar den italienska däcktillverkaren ett antal nya specialutvecklade däck, så kallade homologeringar, i serierna P Zero (för asfalt), Scorpion (för grus) och Sottozero (för is och snö).

Deltävlingarna i Monte Carlo 25-28 januari och i Sverige 15-18 februari är världsmästerskapets två vinterrallyn. Under rallyt i Sverige kommer förarna kunna åka på ett helt nytt Sottozero Ice med långa dubbar.

Pirelli blir samtidigt ensam leverantör av däck till Junior-VM i rally.

För mer information om Pirellis rallydäck, vänligen klicka här.

• Motorsport