Spring Break i Hemavan med Tjuvjakt

Säsongen i Hemavan har börjat med enorm tillväxt. När resten av Sverige i stora delar saknade snö, hade Hemavan rekordmycket snö, och det ledde till en strömning av skid-sugna gäster. Nu avslöjar Hemavans Högfjällshotell att de storsatsar på avslutningshelgen under första helgen i maj. I USA firar studenterna in våren med en ”Spring Break” och nu tar Hemavan efter konceptet.

– I USA är det tradition att spring break-firare åker till något varmt ställe, med strand och festligheter. Vi vill göra vår egen twist på det hela, och Hemavan är ett perfekt ställe för det. Ett springbreak bland fjälltopparna helt enkelt, berättar Joel Stenvall, hotellchef Hemavan Högfjällshotell..

I tre dagar blir det firande med musik och afterski för både stora och små, och en stor konsert mitt på fjället. Artister som gästar Hemavans springbreak är bland annat Tjuvjakt, Olle från Svartlien med Pjäx Pistol, DJ, silent disco och mycket mer. Hemavan bjuder också in till sitt traditionsenliga ”Vattenplask”, där skidåkarna avslutar säsongen med att åka nedför skidbacken och landa i vatten.

– Vi är riktigt taggade på årets satsning av Spring Break i Hemavan. Jag har varit med förr och arrangerat konserter med Tjuvjakt och det har varit otroligt lyckat, och jag vet att de ser väldigt mycket fram emot att komma till Hemavan och spela, säger Emil Wallin, eventansvarig Hemavans Högfjällshotell.