Irländsk afton med Krack

Pitebygdens Musikförbund ordnar även i år irländsk afton i samband St Patricks day. Lördag 19 mars kl 19.30 fylls restaurangen på Framnäs folkhögskola med irländsk och svensk folkmusik.  Kvällen inleds med musiker från Framnäs folkhögskolas folk-/världsmusiklinje som kommer att göra sitt bästa för att sätta publiken i stämning innan Krack, ett ungt band från Visby, äntrar scenen.

Mest utmärkande för gruppen Krack är deras sound. I botten ligger det irländska låtspelet, med sitt karaktäristiska driv och ös. Den som någon gång varit på en pub i Sligo känner igen de matande melodierna och det rytmiska kompet! Men ovanpå vävs vackra klanger och intrikata arrangemang, glittrande flöjter och djupa basgångar som kanske mer för tankarna till det irländska gröna böljande landskapet.

I Krack ingår Clara Andermo fiol, mandola, sång. Jennikel Andersson fiol, concertina, sång. Lisa Klevebrant flöjter, tin whistles, harpa, sång. Erik Ronström gitarr, bouzouki, mandola, sång. Johan Ronström mandolin, mandola, slagverk, sång.

Förband från Framnäs fhs folk/världsmusiklinje

Samarrangemang med Framnäs folkhögskola