Foto: Amanda Karlsson

Inbjudan pressträff: Så ska Campus Piteå utvecklas för att öka studieplatser och forskning på universitetsnivå

Den 16 juni presenteras hur arbetet för att utveckla Campus Piteå kommer att se ut och vem som blir Piteås nya campusutvecklare.

- Det finns en stark vilja att utveckla Campus Piteå i vår kommun och det är en avgörande framtidsfråga för oss. Vi är många personer som gör mycket för att vårt Campus ska nå sin fulla potential för studenterna, inom forskning och i kopplingen till företagen. Våra ambitioner måste dock höjas än mer och för att lyckas med detta ser vi ett stort behov att koordinera allas arbete. Därför känns det mycket bra att vi nu får en person som kommer få vårt arbete att hänga ihop, säger Andreas Lind, kommunchef Piteå kommun.

Datum: onsdag 16 juni

Tid: 09:00-10:00 (pressträffen pågår till 9:30 och sedan finns tid för enskilda intervjuer och fotografering)

Plats: utomhus vid huvudentrén till Luleå tekniska universitet i Piteå

Medverkande på pressträffen:

Andreas Lind, kommunchef Piteå

Helena Stenberg, kommunalråd Piteå

Greta Wimander, chef innovationsarenan Piteå Science Park

Amanda Karlsson, kommunikationsstrateg Piteå Science Park

Efter pressträffen finns de medverkande tillgängliga för enskilda intervjuer och fotografering.

Anmäl din medverkan till: amanda.karlsson@piteasciencepark.se

Amanda Karlsson

Kommunikationsansvarig 070-396 95 49