Johanna Blylod blir ny verksamhetschef för Piteå Science Parks innovationsarena. Fotograf: Jens Ökvist/ Kråkkullen Produktion

Johanna Blylod ny verksamhetschef för Piteå Science Park

Nu är det klart att Johanna Blylod tillträder tjänsten som verksamhetschef för Piteå Science Parks innovationsarena. Hon påbörjar tjänsten från och med årsskiftet.

Johanna Blylod blir ett oerhört tillskott till Piteå Science Park. Hon kommer in med god kunskap både från ett av våra spetsområden, kulturella och kreativa näringar, men även med erfarenhet av att driva eget företag. Genom sin tidigare roll som affärsutvecklare på Norrmedia har hon god insyn i regionens möjligheter och utmaningar som vi står inför i och med den gröna industrialiseringen. Hon kommer att förstärka Piteå Science Park team och starkt bidra till vårt arbete med Piteås och våra regioners näringslivsutveckling, säger Henrik Bucht vd Piteå Science Park

Johanna Blylod har en bakgrund med bland annat ledande befattningar på Nolia och Pite Havsbad Group/Studentconsulting. De senaste åren har hon varit affärsutvecklare för Norrmedia.

– Det blir riktigt roligt att komma till Piteå Science Park och Innovationsarenan. Det blir på sätt och vis som att komma tillbaka där min karriär startade. För mer än tio år sedan drev jag ett eget företag och deltog i inkubatorn Go Business entreprenörsprogram som idag är ett av Piteå Science Parks verksamhetsområden. Med tanke på de stora omställningarna som regionen står inför har Piteå Science Park en viktig roll och jag ser fram emot att få vara delaktig i att driva innovationsprocesser som leder Piteå och regionen framåt, säger Johanna Blylod, tillträdande verksamhetschef för Innovationsarenan/Piteå Science Park

Piteå Science Park arbetar nära forskningsinstitut och akademi för att driva utvecklingen av Piteås starka profilområden: kulturella och kreativa näringar, cleantech och högteknologiska material. I bolagets fyra verksamheter Innovationsarenan, inkubatorn Go Business, konserthuset Studio Acusticum och Campus Piteå möts olika perspektiv och kompetenser för att generera nya idéer, lösningar och upplevelser som gör Piteå och norra Sverige starkare och intressantare.