Den mentala coachen Josefin Karlberg och Peace and Quiet Hotels unika glasrum

Peace and Quiet Hotel startar samarbete med den mentala tränaren Josefin Karlberg

Norrbottensföretagen Peace and Quiet Hotel och Josefin Karlberg, mental tränare och personlig coach, startar samarbete. Genom retreatet ”Me, Nature & I” ger de människor möjlighet att släppa de dagliga kraven och bli ett med sig själva i naturen.

Vi har sett att intresset och behovet för att utveckla sig själv och vara med och i naturen har ökat under pandemin. I den längtan såg jag och Björn Hedlund Länta, som äger Peace and Quiet hotel, möjligheten att kombinera de delar vi kan bäst och ge människor en helhetsupplevelse, med fokus både inåt och utåt genom upplevelsen att bo med naturen runt sig, säger Josefin Karlberg.

Genom det exklusiva boendet i de unika flytande glasrummen som är Peace and Quiet hotel, tillsammans med guidade meditationer, workshop, reflektioner både enskilt och i grupp, samt bastu-, skogs- och älvsbad får deltagarna under två dagar en upplevelse utöver det vanliga. Där det enda som lyser upp är norrskenet och stjärnorna på natthimlen.

- Vårt fokus ligger på att ge våra gäster en oförglömlig resa och upplevelse av svenska Lappland. Nu kan vi också erbjuda upplevelsen av att starta en inre resa här hos oss omgiven av stillhet, lugn och skönheten i den spektakulära fjällvärlden på Luleälvens vackra is, säger Björn Hedlund Länta.

Entreprenörerna träffades genom Go Business digitala inkubatorprogram där de båda är deltagare under hösten.

- Att se samarbeten växa fram mellan entreprenörerna som deltar i vårt inkubatorprogram och mellan orterna är extremt roligt. Och inte minst att se hur de tillsammans utvecklar nya erbjudanden som stärker platsens och våra regioners attraktivitet, säger Andreas Eklund, verksamhetschef Go Business.

Om den digitala inkubatorn Go Business som drivs av Piteå Science Park

Go Business uppdrag är att hjälpa till att uppfylla företagsdrömmar så att fler kan leva på sin passion i norra Sverige. Sedan starten har Go Business stöttat drygt 400 entreprenörer och av dessa är det 4 av 5 som fortfarande driver eget. Företagen som deltar i Go Business mer än tredubblar sin omsättning efter tre år. Något att vara riktigt stolt över är att 91 procent av Go Business deltagare är så nöjda med inkubatorstödet att de skulle rekommendera andra att delta.

Piteå Science Park äger och driver Go Business. Projektet Go Cloud finansieras av Europeiska regionala utvecklingsfonden, Region Norrbotten, Skellefteå kommun, Piteå kommun, Luleå kommun och Sparbanken Nord.

Amanda Karlsson

Kommunikationsansvarig 070-396 95 49