Sara Lundberg personalstrateg på PiteEnergi föreläser om vikten av att motverka kränkande särbehandling

Hållbarhetsdag på PiteEnergi - en framtidsinriktad dag med social hållbarhet i fokus

Hållbarhet är mer än bara ett ord för oss på PiteEnergi. Vi är övertygade om att varje liten handling räknas när det kommer till att göra vår planet mer hållbar. Idag arrangerar vi höstens årliga hållbarhetsdag - en dag som inte bara inspirerar utan också engagerar våra medarbetare att vara med oss på resan mot en hållbarare framtid.

Hållbarhetsdagarna är inte bara är en tradition, utan en påminnelse till oss alla om vårt gemensamma ansvar gentemot miljön. Denna gång var temat social hållbarhet och alla medarbetare får lyssna till vår personalstrateg Sara Lundberg som pratar om vikten av att motverka kränkande särbehandling. Detta är en viktig påminnelse om att hållbarhet handlar om mycket mer än bara miljö och klimat – det handlar också om att bygga en inkluderande och respektfull arbetsplats för alla.

Dagen blir också startskottet för höstens Hållbarhetsbingo, som är ett sätt att motivera och inspirera våra medarbetare att leva lite mer hållbart varje dag. Genom att delta i Hållbarhetsbingot kan våra medarbetare göra små men meningsfulla förändringar i sin vardag – allt från att välja cykeln framför bilen till att dela med sig av saker de inte längre behöver.

Under hållbarhetsdagen hålls också en hållbarhetsloppis och en spännande tipsrunda med frågor kring ämnet.

Vi vill betona att varje liten handling räknas. Varje medvetet val rörande din egen hållbarhet, bidrar till den positiva förändringen som vi tillsammans strävar efter att uppnå.