PiteEnergi välkomnar flera nya medarbetare!

PiteEnergi välkomnar flera nya medarbetare!

Medarbetarna spelar en central roll i den positiva arbetsplatskultur som finns och som kontinuerligt utvecklas. Med nya medarbetare formas också kulturen. Sedan början av 2022 har vi haft den stora glädjen att välkomna totalt 13 nya medarbetare. Alla bidrar de med sina erfarenheter, personligheter och kompetenser.
– Vår strävan är att PiteEnergi ska vara en arbetsplats där man trivs. Vi värnar om en stark och positiv arbetsplatskultur, det är viktigt att medarbetarna känner sig betydelsefulla och mår bra. Samtidigt är arbetsmiljön minst lika betydelsefull för att lyckas rekrytera nya kompetenta medarbetare, säger Linda Larsson, HR-chef.

Rekryteringarna som genomförts följer den utvecklingstakt som energibranschen befinner sig i. PiteEnergi har också höga ambitioner vad gäller kundnöjdhet och alla anställda arbetar för att leverera värde till våra kunder.

Ulrike Schäufele är ny på inköpsavdelningen sedan januari 2023. Hon ansvarar för ramavtal för entreprenader och tekniska konsulttjänster.
– Jag trivs jättebra. Jag hade hört mycket gott om PiteEnergi innan, så det kändes givet att söka tjänsten.

Hemvändare
Med en av de senaste anställningarna har Fredrik Driberg, beredare på elnät, återvänt till PiteEnergi.
Nyligen var det 30 år sedan han började här för första gången. Fredrik är med andra ord en hemvändare.
– Det är härliga kollegor och en bra arbetsplats. Distributionsbranschen känns given för mig. Uppdraget spelade också en stor roll för mig när jag sökte mig tillbaka hit.

Mikael Lundström är chef för drift och underhåll på Värme och kyla sedan ett år tillbaka. Han har en bakgrund inom processindustrin och entreprenadbranschen inom el.
– Det är mycket positiv energi här och jag känner att medarbetarlöftet om omtänksamhet är värdefullt.

Ny tjänst: kalkylator
Ett par nya tjänster har också tillkommit det senaste året. Mikael Westerlund har det nya uppdraget som kalkylator med inriktning på sol- och laddinfrastruktur.
– Det är en intressant uppgift och det händer mycket på marknaden. Det är roligt att fördjupa sig i utvecklingen.

För ett halvår sedan började Richard Lindqvist och Magnus Nilsson, båda servicetekniker, på tjänsteavdelningen. Båda har arbetat med elinstallationer åt olika företag innan nuvarande anställning.

Balans
Simon Berg är ny distributionselektriker sedan mars i år. Tidigare har han arbetat i flera år som servicetekniker inom ett statligt bolag.
– Det känns roligt att vara på plats. Jobbet på PiteEnergi ger mig möjlighet att ha balans i livet med arbete, familj och fritid.

Varmt välkommen säger vi till:
Fredrik Driberg, beredare
Simon Berg, distributionselektriker
Andreas Bergvall, distributionselektriker
Ulrike Schäufele, upphandlare/strategisk inköpare
Magnus Nilsson, servicetekniker
Mikael Lundström, chef och personalledare på Värme & kyla
Mikael Westerlund, kalkylator
Richard Lindqvist, servicetekniker
Lina Stridsman, kundkommunikatör (ej med på bild)
Erik Nilsson, distributionselektriker (ej med på bild)
Tomas Hedenström, servicetekniker, (ej med på bild)