Pressmeddelande -

Infusionsoft ändrar namn till Keap och lanserar en ny produkt för smartare kundhantering för små tjänsteföretag

Chandler, Arizona, USA - 29 januari, 2019

Infusionsoft tillkännagav idag att det har bytt namn på företaget till Keap, ett namn som reflekterar den strävan och passion som småföretag upplever varje dag för att kunna fortsätta framåt, fortsätta hjälpa sina kunder och fortsätta växa. Med namnbytet kommer lanseringen av en ny produkt, även den döpt till Keap, branschens första smarta kundhanteringsprogram, framtagen speciellt för små tjänsteföretag. I 17 år har Infusionsoft lett marknaden som pionjär för CRM och marketing automation för småföretag. Keaps produktlansering och byte av namn är en signal att bolaget expanderar för att möta en ny marknad.

"Vi fortsätter att leda CRM och marketing automation branschen med spännande uppdateringar som kommer i år i vad vi nu kallar Infusionsoft by Keap", säger Keap COO Keith Reed.

"Med lanseringen av vår nya produkt Keap kan vi möta en ännu större marknad av små tjänsteleverantörer som har varit utstängda från fördelarna med automatisering eftersom programleverantörer har gjort det för svårt och dyrt."

Keap är en smart kundhanteringsprogramvara som automatiserar repetitiv försäljnings- och kundrelaterade rutiner och uppgifter som tidsplanering, följa upp leads och offerter samt ta betalt. Keap gör detta genom att uppmana användaren när och hur de ska följa upp med personlig och professionell kommunikation som tar leads snabbare till mer nöjda kunder som gärna rekommenderar företaget.

"Under vår fleråriga transformering av företaget och våra produkter, har vi fått en bättre förståelse hur småföretag möter kundernas krav idag", säger Keap CEO Clate Mask. "Vi upptäckte att små tjänsteleverantörer slösar bort tiden då de växlar mellan fem till sju verktyg bara för att boka möten, skicka meddelanden, utföra offertarbete eller få betalt. Det är 50 timmar om månaden som kan användas till att hjälpa fler kunder, utveckla verksamheten eller ha tid att vara hemma med familjen [1]. Som marknadsledare fokuserad på framgång för småföretag visste vi att vi var tvungna att göra det enklare."

Här är några av de största fördelarna med Keaps nya smarta kundhanteringsprogramvara:

Organiserar och centraliserar all kundinformation och dagligt arbete på ett ställe - från lead till nöjd kund och all uppföljning däremellan organiserar Keap kundinformation och dagligt arbete på ett ställe som är länkat och organiserat. En mobilapp ger enkelt tillgång till kundinformation, var som helst, dygnet runt.

Frigör småföretag från repetitiva uppgifter för att spara tid - Keaps onlinekalender bokning, enkla automatiska påminnelser och personlig uppföljningskommunikation ger småföretag tillbaka sin tid. Inget mer ping-pong spel via telefon eller e-post med kunder för att boka möten eller tider, följa upp referenser och offerter eller jaga sena betalningar.

Hjälper småföretag att erbjuda bra service till sina kunder - Keaps onlineverktyg hjälper småföretagare att wow:a sina kunder genom att göra det enkelt att boka tider/möten, visa eller acceptera personliga offerter och betala fakturor online på några sekunder med en klick på "betala nu". Anpassningsbara, automatiska påminnelser och uppdateringar hjälper småföretag och deras kunder att hålla sig informerade varje steg på vägen.

Företaget presenterade en ny varumärkesidentitet, visuell re-design, logotyper och en marknadsföringskampanj Quiet the Doubters (Tysta tvivlarna).

* Källa som används i den här pressrelasen: 2018 Infusionsoft Value Outcome Survey

Om Keap

Keap har en mission att förenkla tillväxten för miljontals småföretag. I 15 år har Keap hjälpt småföretag att bli organiserade så att de kan leverera bra service och stänga mer affärer. Företaget startade CRM och marketing automation kategorin för småföretag och idag har de mer än 200.000 användare globalt med sina produkter Infusionsoft by Keap och Keap. Företaget har sitt huvudkontor i Chandler, Arizona med kontor i San Francisco och Atlanta, och finansieras av Goldman Sachs, Bain Capital Ventures, Mohr Davidow Ventures och Signal Peak Ventures.

Fritt översatt från den officiella pressrelasen (In English)

Kontakt i Sverige

Pixpro Stockholm AB är Certifierad Keap Partner samt Certifierad Infusionsoft by Keap Partner. Besök pixpro.net/sv för mer information eller kontakta Sarah Watz på info@pixpro.net alt. telefon 08-410 567 60

• Nya produkter, tjänster

• marketing automation
  • keap
  • programvara
  • entreprenörer
  • småföretag
  • crm
  • business automation

Vi på Pixpro hjälper entreprenörer och ägarledda småföretag att förenkla tillväxt med digitala tillväxtstrategier och business automation. Vi erbjuder onlineutbildningar, gobal mastermind och rådgivning.

Vi är Certifierad Keap Partner samt Certifierad Infusionsoft by Keap Partner.

Mer information finns på pixpro.net/sv och på facebook.com/pixpro eller kontakta Sarah Watz på info@pixpro.net alt. telefon 08-410 567 60

Sarah Watz

Presskontakt CEO 0708-755 115