Plantagen lanserar hund- och kattsortiment

Plantagen lanserar hund- och kattsortiment

Sortimentet kan köpas online och i fem utvalda butiker. Olika typer av tillbehör till hund och katt samt fem etablerade varumärken inriktade på kvalitetsfoder erbjuds. Plantagen inleder med ett lanseringserbjudande med 20 procent rabatt på hela djursortimentet.

I Norge säljer Plantagen sedan många år djurtillbehör och foder i sina butiker. Under pandemin skaffade många hund och katt vilket gör att marknaden och intresset för djursortiment är större än på länge.

Det känns som helt rätt läge att utöka vårt erbjudande med ett djursortiment, vi vet sedan innan att många av våra kunder har hund eller katt. Vi inleder med ett lanseringserbjudande med 20 procent på hela djursortimentet, säger Malin Eld, kategorichef på Plantagen.

Plantagen har etablerade samarbeten med leverantörer på den norska marknaden vilka också blir aktuella för den svenska marknaden. De fem utvalda fodervarumärkena som finns till försäljning är Royal Canin, Eukanuba, Hills, Purina och Carnilove. Butikerna som är först ut i satsningen med djursortimentet är Plantagen Malmö, Barkarby, Jönköping, Kungsbacka och Frescati.

Vi kan konstatera från vår norska marknad att djurfoder har en någorlunda jämn försäljningskurva vilket passar oss bra då vi gärna vill vara relevanta de delar av året som normalt är lågsäsong för oss, säger Malin Eld.

Sortimentet finns redan till försäljning i de fem butikerna och finns att köpa online på plantagen.se från och med den 30 mars 2023. Lanseringserbjudandet gäller mellan 30 mars och 9 april.

Kategorier

På Plantagen finns allt som behövs för ett växande liv. Hos oss kan du hitta växter, möbler, redskap och inspiration till nästa projekt. Med 129 butiker runt om i Sverige, Norge och Finland och en e-handel som alltid har öppet hjälper vi dig att komma närmare naturens positiva kraft. Välkommen till Nordens härligaste växthus.