Plantagen väljer MediaCom som ny mediebyrå

Plantagen ingår samarbete med medie- och kommunikationsbyrån MediaCom med start 1 februari 2020. Det nya avtalet gäller för hela Norden och omfattar både Sverige, Norge och Finland.

Plantagen väljer MediaCom som ny mediebyrå för både den svenska, norska och finska marknaden. MediaCom är en global medie- och kommunikationsbyrå med fokus på människor, teknologi och insikter som optimerar helheten för att skapa tillväxt för sina kunder. Med människan och kunden i fokus genereras insikter som leder till bättre resultat.

Vi ser fram emot att inleda vårt samarbete med MediaCom som ny mediebyrå för Plantagen i hela Norden. Med hjälp av deras kompetens och kunskap om data, teknologi och kreativitet kommer de kunna hjälpa oss att utvecklas framåt, säger Karolina Åhs Karlsson, Marketing Director Plantagen.

Plantagen är Nordens ledande varumärke för växter med över 145 butiker och erbjuder inspiration och ett omfångsrikt sortiment av produkter och tillbehör inom trädgård och växter för alla. Plantagen ser mycket fram emot att samarbeta med MediaCom i både Sverige, Norge och Finland.

Vi är superstolta och glada för att Plantagen har valt oss som partner i Norden. Vi ser verkligen fram emot att jobba tight ihop med Plantagen-teamet och hjälpa dem driva tillväxt med hjälp av strategisk rådgivning och optimering av deras medieinsats, säger Morten Flamand, CEO MediaCom Sverige.

För ytterligare information och bilder, vänligen kontakta:

Anna Johansson, Presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tel: 073- 342 27 28
Epost: anna.johansson@bindefeldab.se

Hanna Aronsson, Presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tel: 070- 769 92 28
Epost: hanna.aronsson@bindefeldab.se

Plantagens vision är att förbättra livet med växter. Det finns mycket att välja på för både inom- och utomhusbruk till riktigt bra och konkurrenskraftiga priser. Bara i Sverige har Plantagen 47 butiker från Umeå i norr till Malmö i söder. Plantagens affärsidé är att erbjuda inspiration i kombination med ett brett sortiment av allt som behövs för att få rätt växter för allas hem, balkong eller trädgård.