Välkommen Johan Emtefall!

Vi vill hälsa Johan Emtefall varmt välkommen till PlayAd. Johan kommer att ta helhetsansvaret för vårt nya video in app-erbjudande, PrePlay, och blir Nordic Director PrePlay.

Johan har en lång erfarenhet, hela 17 år, från mediebranschen och kommer senast från TT Nyhetsbyrån där han var försäljningschef. Dessförinnan arbetade Johan som försäljningschef på Delta Projects och Talentum och innan dess som mediechef och projektledare på mediebyrån IUM.
Johan var även delaktig i TT-samarbetet avseende vår webb-TV, YouPlay, som lanserades för ca 1,5 år sedan.

PrePlay, kommer att bestå av ett flertal olika reklamfinansierade app-tjänster. Produkten lanserades 1 oktober och erbjuder inititalt videoannonsering hos världens första reklamfinansierade mobiloperatör, Wifog, vars kunder surfar och ringer utan kostnad i utbyte mot att man tittar på reklamfilm, och i det nya onlinespelet ”Just Dance Now” från Ubisoft vars kunder ser reklamfilm mot spelande utan kostnad. PrePlay kan också användas av medieföretag som idag inte får betalt av läsarna på webben men där PrePlay möjliggör intäkter i form av reklamfilm som alternativ eller komplement till andra betalväggar.

– Den förflyttning av reklampengar som vi nu börjat se från traditionell TV-reklam till video online sker mycket snabbare än många trott och det ska bli otroligt spännande att med PMG:s teknologi och fokus på innovativa annonsformat kunna erbjuda nya möjligheter för annonsörer. Att med PrePlay kunna erbjuda en produkt där annonsören exklusivt syns med sina reklambudskap och samtidigt kunna nå annonsörens exakta målgrupp känns extra roligt. PlayAd har varit en av pionjärerna på den nordiska marknaden för online video, vilket såklart känns spännande att nu få vara en del av, säger Johan Emtefall.

• mobil marknadsföring
  • mobil trafik

PlayAd Media Group (PMG) är Sveriges ledande Multi Channel Network för video online annonsering. PMG är en helhetsleverantör inom premium online videoannonsering och erbjuder på egenutvecklad teknisk plattform samtliga existerande videoannonsformat som in banner video, in stream video (preroll) och video in app på alla skärmar (desktop, surfplattor och mobiltelefoner). Bolaget har för närvarande 36 medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark. www.playad.se