Rapid Relief Team skänker munskydd 20 000 till Bräcke Diakoni

I slutet på januari i år levererade Rapid Relief Team (RRT) 20 000 munskydd till Bräcke Diakoni, som driver verksamheter inom allt ifrån vårdcentraler, rehabilitering, psykiatri, barn- och ungdomsverksamheter, till äldreomsorg och hospice. Munskydden kommer bland annat användas av asylsökande och medarbetare på Restad Gård i Vänersborg och skickades från Småland.

Det är inte första året RRT donerar munskydd till asylsökande - i mars 2021 fick RRT förfrågan från Bräcke Diakoni om att donera munskydd till asylsökande på Restad Gård. Det fanns ett stort behov för masker för att förhindra att viruset spreds på boendet. RRT donerade 18 000 masker sammanlagt som levererades i mitten på mars. I år fanns det åter stort behov för nya masker, och RRT blev igen frågade om de kunde hjälpa till.

Eva Öfwerman, Verksamhetschef på Bräcke mobilt hälsoteam Väst visar stort uppskattade kring RRTs insats:"Skickar dig ett Stort Tack för alla munskydden! Fantastiskt att ni hjälper oss ännu en gång och de kommer att vara till stor glädje för alla asylsökande på Restad Gård".

RRT är Plymouthbrödernas välgörenhetsorgansation, som genom kristen grund hjälper människor i svåra situationer, exempelvis delat ut mat till hemlösa, samlat in pengar till Barncancerfonden, samt hjälpt till vid naturkatastrofer.

Kristna Kyrkan Plymouthbröderna är en kristen gemenskap med över 50.000 medlemmar i Australien, Nya Zeeland, Europa, Amerika (inkluderar Karibien) och Storbritannien.

Vi är djupt familjeorienterade och lever, arbetar och ber som ’Bröderna’ – en gemenskap av familjer som hålls samman av vår gemensamma kristna tro.

Bröderna tror att Bibeln är Guds sanna Ord och att vi är kallade att leva ett liv i enlighet med dess undervisning. Plymouthbrödernas medlemmar deltar i regelbundna gudstjänster varje söndag för att fira Herrens Nattvard och predika Evangelium.

Det finns en stark och generös välgörenhetsanda bland Bröderna och många använder villigt sin tid till humanitärt arbete för att lätta mänsklighetens bördor.