Rapid Relief Team (RRT) bildades 2013 för att uttrycka Plymouthbrödernas bibliska principer om omsorg och människor. Våra team består av frivilliga från Plymouthbröderna Kristna Kyrkan.

RRT:s innovativa lösningar hjälper den australiska myndigheter att bekämpa skogsbränder.

Australien - ett vackert land med stora möjligheter - har en ständig utmaning med buskbränder som varje år skördar liv och förstör fastigheter.

Under många år har Rapid Relief Team (som är ett initiativ från Kristna Kyrkan Plymouthbröderna) hjälpt räddningstjänsten med sina berömda hamburgermål och snabba respons på vädjanden om hjälp för att tillhandahålla måltider till de tusentals brandmän som bekämpar dessa buskbränder.

Efter att ha sett hur svårt det är att transportera vatten till områden där tillgången till vatten är dålig har RRT utvecklat en speciell vattentankbil som transporterar hundratusentals liter vatten direkt till de platser där det behövs som mest.

Nyligen använde RRT sin vattentankbil i New South Wales till en plats där brandmännen kämpade mot en farlig brand och samtidigt levererade RRT över 3 000 färdiglagade måltider till dem.

RRT är en global välgörenhetsorganisation med team i Australien, Storbritannien, Nord- och Sydamerika, Karibien, Kanada, Nya Zeeland och Europa. Varje team arbetar med etablerade protokoll och en effektiv organisationsstruktur i varje region globalt för att alltid leverera en enhetlig standard eller service.

RRT tillhandahåller både proaktiv och reaktiv verksamhet. Grupperna mobiliserar och reagerar på några av mänsklighetens största utmaningar, däribland naturkatastrofer, bränder, översvämningar och stormar. Volontärerna stöder också missgynnade ungdomar, hemlösa, sjukhus och hälsovårdstjänster samt välgörenhetsorganisationer för funktionshindrade.

I Sverige tillhandahåller RRT-teamet kvalitetsmat till välgörenhetsorganisationer och statliga organisationer.

Medlemmar i Plymouthbröderna Kristina Krykan har donerat mycket pengar och samarbetade med RRT kring paketering av matlådor till Ukraina.

Talesperson för Plymouthbröderna - "Vi ber för alla som lever i denna mörka tid och är bara glad att vi kan visa våra kristna värderingar på detta sätt"