Michael Olsson, VD Parkering Malmö

Michael Olsson blir ny VD för Parkering Malmö

Styrelsen för Parkering Malmö har utsett Michael Olsson till ny vd för bolaget. Michael Olsson, ekonomi- och byggchef på Parkering Malmö, har varit tillförordnad VD sedan bolagets förra VD, Tomas Strandberg, lämnade sitt uppdrag för annan tjänst i slutet av mars.

− Jag är både glad och stolt över att få förtroendet att bli VD på Parkering Malmö, säger Michael Olsson. Jag ser fram emot att tillsammans med medarbetarna ta nästa steg i bolagets utveckling genom innovativa och hållbara lösningar, säger Michael.

­− Från styrelsens sida är vi mycket glada att kunna utse Michael Olsson till ny VD, säger Christina Wessling, styrelsens ordförande. Parkering Malmö har utvecklats enormt som bolag de senaste åren och har fortsatt mycket i pipeline, och vi är övertygade om att Michael är rätt person att föra denna utveckling vidare.