P-huset Hyllie

Ny karta, och enklare att hitta parkering via mobilen

Parkering Malmö är glada över att kunna introducera en ny karta på vår hemsida vilket kommer att göra det ännu enklare för våra kunder att hitta parkering. Med ny design och mobilanpassad hoppas vi att den nya kartan kommer att uppskattas av våra kunder!

Över 75% av Parkering Malmös besökare på hemsida kommer via mobilen. Därför var det viktigt att fokusera på att mobilanpassa kartan när det var dags att vidareutveckla vår hemsida ytterligare. Kartan har fått ny design och nya funktioner, men framför allt en betydligt bättre sökfunktion, som gör det enklare och snabbare för kunderna att hitta parkering.

Bättre sökfunktion

Sökfunktionen har förbättrats dels med fler filter, bl a går det nu att söka på elbilsladdare, och dels med möjlighet att söka på adress och få upp närliggande p-ytor i sökresultatet. De nya vyerna har baserats på Google Maps och samtliga parkeringsanläggningar presenteras med flera foton för att visualisera hur de ser ut.

Hyra parkering

Förutom att den nya kartfunktionen gör det enklare för korttidskunder att hitta parkering, har vi förenklat processen för att hyra en parkering. Tidigare har kunderna skickat en intressanmälan som gått via mejl till Parkering Malmös Kundservice, som sedan utfört själva bokningen i vårt bokningssystem. Hädanefter kommer kundens bokning att ske i realtid från kundportalen med koppling direkt till bokningssystemet.

Nu kan alltså våra kunder via kundportalen boka, avboka, hantera sin kö, se sina fakturor och ändra sina personuppgifter eller betalningsinformation – enkelt, effektivt och när de passar dem själva!