Förkrossande effektiv hydrauliklösning

När man borrar eller spränger loss berg- och gruvmaterial så utgör primäspindelkrossarna en kritisk länk mellan gruvan och processanläggningen. Att effektivt kunna omvandla det otympliga
materialet till en för processen lämplig fraktion - definerad storlek - är en stor utmaning. Kunderna kräver rätt kapacitet, rätt prestanda och hög pålitlighet i hela förädlingsprocessen för att slutligen få ut de råvaror som marknaden efterfrågar. Krossarna utgör en av de viktigaste länkarna för att nå hög produktivitet, samtidigt som det skall vara enkelt att utföra service och underhåll för att öka tillgängligheten. Krossarna konstrueras även för framtidens tänkta behov för att kunna hantera expansioner, processändringar och variationer i utvunnet material.

PMC Hytech anlitades som partner för att snabbt kunna möta kravbilden och genom sin
spetkompetens inom hydraulik och smörjsystem erbjöds kunden en komplett lösning; allt från
konstruktion, produktion, dokumentation till driftsättning på plats. Genom att tidigt starta ett integrerat samarbete så tog vi ansvar för smörjsystem, hydraulik, elinstallation, fettsmörjning samt slangsatser. Tillsammans med kunden säkerställs kvaliteten genom funktionstest innan leverans, allt för att förbereda för en enkel och kostnadseffektiv installation vid gruvan – en komplett lösning från en kompetent leverantör!

• spindelkross
  • krossar