Minska storleken 50-75 % på din hydraultank

De flesta av PMCs kunder har två frågeställningar kring sina hydraulikkonstruktioner: Hur kan vi få plats med all teknologi? Och hur kan vi reducera vikten? PMC har en unik lösnings som svarar på båda frågorna - en kompakt hydraultank som minskar storleken med 50-75 % från dagens konstruktion. Normalt så vill man att utbytet av oljan i tanken skall ske långsamt för att avge luft innan den åter går in i systemet. Genom att göra tvärtom och accelerera oljan genom tanken så tvingas luften ut systemet. Här ligger banbrytande möjligheter för de företag som har möjlighet att designa om eller göra nya konstruktioner med PMCs hjälp.

Tankens konstruktion bygger på den fysiska principen att separera två substanser med olika densitet genom rotation, i detta fall har oljan väsentligt högre densitet än luften, vilket används för att tvångsavlufta oljan innan den återförs i systemet. I sin grundkonstruktion har cyklontanken funnits i serieproduktion sedan 1999 och försett marknaden med 25 000 enheter till den mobila marknaden. Nu finns motsvarande lösning för de industriella kunderna och genom en mindre serietillverkning kan vi redan nu erbjuda våra kunder leveranser.

Exempel på design och driftfördelar
•          Mindre inbyggnadsmått, vilket skapar reducerat oljebehov
•          Lägre vikt på konstruktionen
•          Mindre kondens ger ökad livslängd