Gå direkt till innehåll
Poasana inleder samarbete med Malmö Reklambyrå för att lyfta bra ljudhälsa. På bilden Gustaf Hultberger och Patricia Möller.

Poasana inleder samarbete med Malmö Reklambyrå för att lyfta bra ljudhälsa

Ljudakustikbolaget Poasana har inlett samarbete med Malmö Reklambyrå som ska utveckla deras kommunikation. Startupbolaget Poasana i Malmö inledde i höstas försäljning av A-klassade ljudabsorbenter för bra ljudmiljö i hemmet och är nu redo att gå bredare ut på marknaden.

Poasanas VD, Patricia Möller har tidigare framgångsrikt samarbetat med Malmö Reklambyrå när hon var marknadschef för innovationsbolaget Hövding. Ett samarbete som lagt grunden för detta nya spännande samarbete angående Poasanas innovativa produkter.

- Design för örat. Från Malmö till världen, det är ambitionsnivån. Det är kul att få vara med och bygga från grunden. Först ut i vårt arbete är identiteten, but wait there is more, säger Gustaf Hultberger, Creative Director på Malmö Reklambyrå.

Startupbolaget Poasana har tagit fram produkter anpassade för att skapa en bra ljudmiljö i hemmiljö och som ska passa i allt från barnrum till hemmakontor, vid matplatsen eller i vardagsrummet. De designade absorbenterna är lätta att sätta upp och har genomgått de hårda testerna på RISE (Research Institute of Sweden) och är A-klassade. Det innebär att de ger högsta möjliga absorption av oönskade ljud.

- Våra produkter har verkligen tagits emot väl sedan vi lanserade. Vi tillbringar mer tid i våra egna hem som ofta har öppen planlösning och saknar naturlig absorption av ljud. Det är viktigt att inte bara inreda för ögat utan även för örat. Dålig ljudhälsa är en hälsorisk och med hjälp av Malmö Reklambyrås hjälp vill öka kunskapen om hur ljudhälsan kan förbättras även där hemma, säger Poasanas VD Patricia Möller.

Poasana har under hösten gått ut på marknaden och inlett med försäljning i Sverige. Det finns även planer på att i framtiden satsa internationellt. Under 2022 kommer nya designade ljudabsorbenter lanseras och även en serie anpassad för HiFi-intresserade. Ljudabsorbenter som kan användas för att förbättra ljudupplevelsen ytterligare när man lyssnar på musik.

För ytterligare information kontakta:

Poasanas VD Patricia Möller – telefon +46 727 422460 eller patricia@poasana.se

Malmö Reklambyrå, Gustaf Hultberger – telefon +46 733 52 05 05

Bilder kan laddas ned här https://www.dropbox.com/sh/qrfksqgir61ttc2/AACg6Kk4Zp1LCMyXFmgQ4-jba?dl=0

Läs mer på www.poasana.se

Om Poasana

Poasana har utvecklat lösningar för bättre ljudhälsa med fokus på hemmiljö. Personerna bakom bolaget har stark förankring i Öresundsregionen. Björn Persson är expert inom akustik och produktion, Markus Engqvist är ingenjör med fokus på att ta idé till produkt och VD Patricia Möller har under många år arbetat med marknadsföring för innovationsbolaget Hövding. Produkterna är producerade i Sverige och är A-klassade genom de hårda testerna på RISE (Research Institute of Sweden).

Att leva låter och så ska det få vara. Ljud är liv, härliga samtal, springande fötter, skratt, gråt, bra musik men ibland kan det bara bli för mycket ljud, ljudnivån blir för hög och vi blir trötta, får huvudvärk och svårt att sova eller koncentrera oss. Våra moderna preferenser gällande avskalad form/design, öppen planlösning med stora fönsterpartier och hårda materialval gör att ljudmiljön försämras, Ljudet som vi skapar har ingenstans att ta vägen, det studsar runt och efterklangen gör vår hjärna trött.

I dag när vi spenderar alltmer tid I våra egna moderna hem vill Poasana förbättra den upplevda ljudmiljön och erbjuda inredning som är attraktiv både för ögat och örat. Våra ljudabsorbenter tillverkas av återvunnet material och erbjuder den mest effektiva absorptionen av ljud (A-klass testad hos RISE). De sänker ljudnivån och tar bort de högsta frekvenserna som påverkar oss negativt. Människor, vuxna som barn ska få fortsätta att låta, arbeta eller leka, ta plats, skratta och gråta UTAN att behöva tänka på hur högt det låter.

Kategorier

Patricia Möller