Konkurrensverkets granskning av Polfärskt Bröd välkomnas

Polfärskt Bröd AB är föremål för granskning hos Konkurrensverket i relation till vårt samarbete med Fazer och Polarbröd.

Konkurrensverket har i veckan varit på plats vid Polfärskt kontor i Lindome och inlett granskningen med en så kallad platsundersökning.

”Polfärskt Bröd AB välkomnar utredningen och samarbetar fullt ut för att underlätta granskningen” säger Ragnar Landin, VD Polfärskt Bröd AB.

Kontaktpersoner:

Ragnar Landin, ragnar.landin@polfarskt.se, 0706-58 56 75; VD Polfärskt Bröd AB

Mia Melin, mia.melin@polfarskt.se, 0730-29 32 85; HR och Kommunikationschef

• Mat, dryck

Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 1,8 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd, Polarbröd och Korvbrödsbagarn. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Läs mer på www.polfarskt.se.

Mia Schneider

Presskontakt HR & Kommunikationschef HR & Kommunikation +46730293285