Gå direkt till innehåll
Janne Josefsson får oväntat besök av Lucas Simonsson och Carin Götblad - två nya avsnitt ute idag

Pressmeddelande -

Nypremiär idag för podcasten Oväntat Besök Hos Janne Josefsson! Säsong 3 firas in med att släppa två avsnitt på en gång, där Janne föräras med besök av Youtube-stjärnan Lucas Simonsson och polismästaren/juristen Carin Götblad. I avsnitten får vi bland annat höra Lucas berätta om hur det är att växa upp på en liten ort men också hur man kan råka lägga upp sitt kön på Instagram. Carin berättar bland annat om sitt engagemang för problemen i våra förorter samt bjuder på en inblick i hur man, trots sin expertis, lyckas att få sparken. Lyssna här: Oväntat Besök Hos Janne Josefsson

- Det känns väldigt roligt att få ta emot tio nya besök denna hösten. Några av de som kommer känner jag sedan innan medan andra är helt nya för mig. Tyvärr har jag inte blivit bättre på att gissa rätt vem som kommer. Jag tror att kombinationen av att jag inte hinner förbereda mig och att vi är hemma hos mig gör att samtalet kanske blir ett annat, hälsar Janne.

Lucas Simonsson om Förrädarna och valet att inte skaffa barn
Janne vet inte vad Lucas heter trots att Janne var den som hade den avgörande rösten då Lucas röstades ut i Förrädarna. Det blir generellt mkt om just Förrädarna, om Jannes hemliga fest på Hasse Aros rum och om Lucas panikångest. Men vi får även en inblick i Simonssons bröllopsplanering, uppväxt på liten ort och i hans jobb med JLC. Janne får som kryddan på allt en lektion i hur man kan råka lägga upp sitt kön i bild på Instagram.

- Det här var en av de starkaste mötena tycker jag. Han är väldigt strukturerad och reserverad, kallar det att han övertänker samtidigt som han berättar sanningen. Jag får en känsla av att han är väldigt genuin. Det här att han säger att han och hans sambo inte ska skaffa några barn. Det är också väldigt genomtänkt. Han är rolig men också reflekterande….spännande person tycker jag, berättar Janne.

Carin Götblad om att få sparken och drömmen om Medeltidsveckan
Carin tar oss med genom sitt liv där det bästa tydligen verkar ligga bakom henne. Kärleken till både hennes snygga man och de egna marsvinen är stor. Det är även engagemanget för problemen i våra förorter. Förslag på lösningar och handlingsplan presenteras. Men vi får även en inblick i en stor sorg i Carins liv och en tröst i hur man kan överleva en sådan. Att Götblad trots all sin expertis ändå fått sparken en gång i tiden får en förklaring och frågan är om inte Josefsson närmar sig ett köp av en liten gris efter detta.

- När jag såg henne blev jag jätteglad för jag har tänkt på henne de sista dagarna och hon är ju ofta med i tv och svarar på frågor om kriminalitet osv. Men nu visade hon upp sitt liv och sitt sätt att vara som människa och sin historia, vad som leder henne framåt. Det där är ju alltid spännande vilken människa det än är. Vi kände nog att vi är jäkligt lika av någon anledning och det är vi nog, avslutar Janne.

Kort om podden
Oväntat Besök Hos Janne Josefsson är en kändisintervjupodd där allt har vänts upp och ner. Grävkungen Janne Josefsson är känd för att knacka på hos sina icke ont anande intervjuoffer – nu är det dem som knackar på hemma hos honom. Spännande kändisar är det alltid som kommer på besök, men Janne har ingen aning om vilka. I säsong 1 och 2 grillades Janne av kända personer som Helena Bergström, Peter Apelgren, Margaux Dietz, Jenny Strömstedt och Micael Bindefeld. Säsong 3 startar den 10 oktober med två nya avsnitt, därefter följer ett nytt avsnitt varje tisdag under 8 veckor.