Gå direkt till innehåll
Polpo Creative = byrån bakom Sebratecs nya varumärkesplattform och visuella identitet

Pressmeddelande -

Polpo Creative är stolta över att ha designat Sebratecs nya varumärke och visuella identitet som lanserats i dagarna. Varumärket har designats med visionen om att sätta människan och företagets medarbetare, "Sebratecers", i fokus. www.sebratec.com

Det nya konceptet "Symbiotic" hämtar inspiration från naturen och dess ständiga evolution. Något som går i paritet med den kontinuerliga utvecklingen av "Sebratecers", vilka levererar tekniska lösningar till resurstunga marknader samt dagligen utmanar normerna inom industrin.

- Vi anammade förhållningssättet 'inifrån-ut' för att uppdatera varumärket, där Sebratecs anställda var med och formade vår nya identitet inifrån. Det här sättet har säkerställt att vårt nya varumärke går hand i hand med Sebratecs interna värderingar. Istället för att toppstyra så initierade vi ett demokratiskt och inkluderande tillvägagångssätt där vi involverade organisationen från första början, berättar Linus Jonsheden, marknadschef på Sebratec.

Det kreativa teamet från Polpo Creative är Simon Attwater, CD och William Menke, AD under ledning av Sharazed Attwater, Client Director. Alla med mångårig erfarenhet och samarbeten med kända varumärken som Coca-Cola och Sony.

- I en konkurrensutsatt marknad där teknikföretag ständigt tävlar om uppmärksamhet behöver Sebratec en varumärkesplattform och visuell identitet som hjälper dem att stå ut i mängden. Tack vare Sebratecs modiga och visionära ledarskap samt ett fullständigt förtroende för Polpo Creatives arbetsprocess så kunde vi fatta snabba och djärva beslut för att skapa en fantastisk identitet som verkligen lever och andas, avslutar Polpo Creative Director Simon Attwater.

www.sebratec.com

Polpo Creative är en del av Produktionsbolaget Polpo.