Ett fall för 80-talet

Den populära fallinan PROline från PolyRopes får under en begränsad period besök från 1980-talet. Våren 2019 hälsar sju nostalgiska färger på som verkligen hör det färgsprakande decenniet till.

PROline är PolyRopes serie av färdiga fallinor med isydd Wichard® HR key pin-schackel enligt det patenterade IQ-linekonceptet.

Linan är av typ Poly-Braid-32 med 32-flätat hölje av 100% polyestersilke. Polyesterkärnan är 3-slagen med näst intill parallella fibrer vilket ger denna lina unika egenskaper i form av låg töjning, hög brottstyrka, hög slitstyrka och smidighet. Kärnans konstruktion och material ger linan en stumhet nästan i nivå med Dyneema®-baserade linor. Den är maximalt UV-stabiliserad, greppvänligt och sjunker i vatten.

PROline kommer nu i sju färgglada varianter; rosa, grön, rainbow, svart/rosa, svart/grön, svart/beige och svart/gul.
De nya färgerna finns i dimension: 10 mm x 30 m, 10 mm x 40 m, 10 mm x 45 m.

PROline passar som Genuafall, Fockfall, Spinnakerfall och Storfall och levereras i praktisk väska : redo att användas.