PolyRopes PROline - färdiga fall-linor med schackel

PROline-serien - färdiga kit med fallina Poly-Braid-32 och isydd schackel!
PolyRopes fallina Poly-Braid-32 levereras här i kapad längd med isydd schackel,
enligt det patenterade IQ-line-konceptet, färdigförpackad i exklusiv väska.

Poly-Braid-32 har ett 32-flätat polyestersilkehölje runt den 3-slagna kärnan vilket ger denna fallina unika egenskaper i form av låg töjning, hög brottstyrka, hög slitstyrka och smidighet. Kärnans konstruktion och material ger linan en stumhet i nivå med Dyneema-baserade linor. Den är UV-stabiliserad, greppvänlig och sjunker  i vatten.

Passar som Genuafall, Fockfall, Spinnakerfall och Storfall.

Finns i färgernaGrå, Vit, Svart, Navy, Röd och Blå.

Teknisk data

Diameter Brottgräns
8 mm 1200 kg
10 mm 2000 kg
12 mm 2200 kg

Ovanstående brottgränser avser produktens effektiva styrka. Linans brottstyrka är mycket högre, men begränsas av metalldelarnas brottgränser.

Benny Widlund Nilsson, VD på Poly-Produkter påpekar att linans brottstyrka i princip alltid är högre än eventuella metalldelars, såsom schacklar och krokar. Det är därför i de allra flesta fall rent onödigt att, på grund av brottstyrkan, välja en dyr Dyneema-lina eftersom schacklarna "kroknar" långt före linan. Poly-Braid-32 är mycket prisvärd fallina som vi rekommenderar som genomgående fall, avslutar Benny.

Mer information finns på www.poly.se