Musikverket väljer Pondus för varumärkesarbete

Statliga Musikverket ska förstärka och förtydliga sitt varumärke – och har valt Pondus Kommunikation som partner i arbetet. Tillsammans med Musikverket ska Pondus utveckla myndighetens varumärkesarkitektur och varumärkesstrategier. Uppdraget innefattar även de verksamheter som finns under Musikverkets – däribland Scenkonstmuseum, Elektronmusikstudion och Svenskt Visarkiv.

– Musikverket spelar en otroligt viktig roll när det gäller att bevara kulturarvet och skapa förutsättningar för nytt kulturskapande. Vi ser mycket fram emot att få vara med och bygga de här varumärkena ännu starkare än de är idag, säger Marie Taylor, Byråchef Pondus Kommunikation.

Samarbetet mellan Musikverket och Pondus Kommunikation pågår i två år med möjlig förlängning om ett plus ett år. Utöver det nya samarbetet med Musikverket har Pondus Kommunikation nyligen också valts ut som ny kommunikationsbyrå för Länsstyrelsen Jämtland och fått förlängt förtroende som huvudbyrå för Umeå Kommun. För andra året i rad Pondus också fått i uppdrag att producera Stadsrevisionens årsredogörelse för Stockholms Stad.

– Vi har gjort ett ganska stort förändringsarbete för att bli en ännu starkare och mer professionell kommunikationspartner för offentliga aktörer. Därför är det väldigt roligt att få ytterligare en bekräftelse på att vi har ett riktigt starkt och konkurrenskraftigt erbjudande, säger Marie Taylor, Byråchef Pondus Kommunikation.

• Media, kommunikation

Hållbarhet behöver kommunikation. Demokrati behöver kommunikation. Rättvisa behöver kommunikation.

På Pondus vill vi vara en kraft för ett mer hållbart, demokratiskt och rättvist samhälle. Ett samhälle med starka syftesdrivna varumärken som gör bra affärer och förtjänar sina kunders uppmärksamhet, förtroende och engagemang. Ett samhälle med myndigheter som engagerar och skapar demokratisk dialog med medborgare på alla nivåer. Ett samhälle där goda krafter och modiga röster hörs och syns i det offentliga samtalet.

Det är därför vi finns. Det är det vi arbetar varje dag för, sida vid sida med våra kunder. Det är det vi menar med att vi finns för våra kunders hållbara affärsutveckling.