Pondus förstärker och satsar i Stockholm

Pondus Kommunikation rekryterar två seniora kommunikationsstrateger och inleder en etablering i Stockholm. Jon Goland blir ansvarig för verksamheten Stockholms medan Anna Dahlgren kliver in som ny byråledare för Pondus i Umeå.

– Det är en ny värld vi lever i och vi vill vara med som drivkraft när kommunikationsbranschen förändras. Jag är så glad och stolt att ha med dessa två naturkrafter i det arbetet! Med Jons och Annas erfarenhet blir vi ännu starkare när det gäller att stötta våra kunders hållbara affärsutveckling, säger Johanna Hallin, vd Pondus Kommunikation.

Pondus Kommunikation grundades 1991 i Umeå. Med rekryteringen av Jon Goland inleder man en satsning på att etablera verksamheten i Stockholm och Mälardalen. Jon Goland har de senaste tio åren haft rollen som global kommunikationschef på Kinnevikstiftelsen.

– Jag är väldigt peppad på att få vara med och ge Stockholm lite mer Pondus – och lite mer Umeå. Påfallande många av de smartaste och mest drivna människor jag känner kommer lustigt nog från Umeå. Johanna och gänget på Pondus tillhör definitivt den kategorin, säger Jon Goland, ny byråledare för Pondus Stockholm.

Anna Dahlgren kommer närmast från tjänsten som marknadschef för Gainomax, Norrmejerier. Under hennes ledarskap har varumärket ökat i värde, i en tid med många nya konkurrenter på marknaden, och hennes resa med varumärket avslutas med en framgångsrik försäljning.

– Att leda Pondus arbete i Umeå och Västerbotten är ett perfekt utmanande steg. Starka syftesdrivna varumärken, som förtjänar sina kunders uppmärksamhet, gör också bra affärer. Det vet jag av egen erfarenhet. Jag ser fram emot att tillsammans med Pondus team ge just det till våra kunder, säger Anna Dahlgren, ny byråledare för Pondus Umeå.

För ytterligare information, kontakta:
Johanna Hallin, vd Pondus Kommunikation, 0707-631 281, johanna@medpondus.se

• Sociala frågor

Hållbarhet behöver kommunikation. Demokrati behöver kommunikation. Rättvisa behöver kommunikation.

På Pondus vill vi vara en kraft för ett mer hållbart, demokratiskt och rättvist samhälle. Ett samhälle med starka syftesdrivna varumärken som gör bra affärer och förtjänar sina kunders uppmärksamhet, förtroende och engagemang. Ett samhälle med myndigheter som engagerar och skapar demokratisk dialog med medborgare på alla nivåer. Ett samhälle där goda krafter och modiga röster hörs och syns i det offentliga samtalet.

Det är därför vi finns. Det är det vi arbetar varje dag för, sida vid sida med våra kunder. Det är det vi menar med att vi finns för våra kunders hållbara affärsutveckling.