Pontus Frithiof inleder hösten med gasen i botten

Den här veckan innebar en återgång till fullskalig verksamhet i hela Pontus Group och som vanligt när herr Frithiof är inblandad, hälsades alla gäster välkommen till en säsong fylld med både gamla favoriter och roliga nyheter.
Häng med, så tar vi det från början.

Pontus in the Park i Solna serveras lunch i Parken som vanligt och det lönar sig att vara en tidig gäst, en Early Bird, men framförallt är det värt att komma efter 12.45. För en Late Bird kostar lunchen endast 95 kronor. Sannerligen något att kvittra om.
Går man i kräfttankar erbjuds "Kräftskiva i en låda" och den är fylld med allt som kan tänkas behövas till en lyckad, sörplande afton. Beställs via mail och hämtas i restaurangen på fredagen.
Restaurangens två chambre separéer, Chagall och Picasso, står äntligen redo att ta emot de sällskap som önskar avskildhet för sitt möte, mingel eller middag. Med frukost, lunch, middag och allt däremellan, samt egen ingång till avdelningen, finns ett oändligt antal möjligheter att skräddarsy arrangemang.
I bistron Pocket erbjuds lunch och middag, måndag till fredag. Precis som vanligt förgyller Korvklubben tisdagar och Champagneonsdagen, ja, onsdagar. Lägg till det ett skönt After Work-häng på torsdagar och fredagar med glasvin för 60 kronor och kall öl för 50 kronor, så har vi summa summarum en förträffligt trevlig vecka.
Men inget mos utan grädde, brukar vi säga, och fyller på med lördagsbrunchpremiär den 6:e september. Med Pockets gemyt och prisnivåer och en läcker buffé med mycket grillat, är Pontus ambition att förse helgerna i Solna och Sundbyberg med en liten guldkant.

När Pontus! Matsal i måndags slog upp dörren efter sommaren, var det minsann en ny dörr. Pontus Frithiofs stora kroghus har numera bara en väg in till alla avdelningar (om man inte räknar busungen Le Noceur förstås, men mer om den nedan). Dörren har adress Norrlandsgatan 31 och genom att ha samma entré till Matsal, Pocket, Deli och Festvåning, är målet att skapa mindre förvirring för både nya och gamla gäster. I Pontus! Matsal är menyn Everyday fylld med nya rätter som smakar säsong, skörd  och matglädje.
Pocket Norrlandsgatan håller hårt i sitt vinnande koncept med vänlig personal och prisvärd, vällagad mat serverad i ett högt tempo och plussar på med en dagens rätt för endast 115 kronor.
Korvklubben
huserar här på måndagar och Champagneonsdag är det, ja, varje onsdag.

Den kaxiga baren på hörnet Norrlandsgatan/Brunnsgatan, Le Noceur, låter sommarkänslorna sitta i månaden ut, men i september rullas konstgräset undan och brassestolarna skickas på vinterförvaring. Istället görs plats för en mörkare, kallare säsong, där en cocktaillista skapad med passion och innovation, matchande musik och ett inspirerat team bakom baren, med Ola Carlson i spetsen, får generera värme så att det räcker till maj. Och just det, entrén till baren ligger runt hörnet, på Brunnsgatan 1.

Mot hösten!