Power Kitchen Dinner på Atelier 23

Under ett års tid har initiativet The Dinner Club öppnat upp för att träffa morgondagens kockar. Enormt drivna och skickliga unga talanger har skapat fantastiska matupplevelser för våra gäster på Atelier 23. Nu har vi på Pontus Catering blivit så inspirerade att vi vill vara med!

Fredagen den 28 april klockan 19.00 bjuder köksmästare Andreas Edlund och Michaela Boson in till Power Kitchen Dinner i The Kitchen på Atelier 23. De har letat rätt på de bästa råvarorna, som de älskar och tillagar precis som de vill att de ska vara. Med dukade bord, en extraordinär meny, Stockholms vackraste utsikt och en intim miljö skapar de en unik restaurangupplevelse med utvalda viner för bara en kväll. Andreas och Michaela formar en restaurang som de själva skulle vilja besöka, med mat, dryck och lokal utöver det vanliga.

Kvällen bjuder på lite för mycket av allt och kryddas med en rejäl portion av passion och glädje. Humor på rätt sätt och en sjuhelsikes restaurangupplevelse, som det ofta är alldeles för långt till. Klockan 19.00 häller vi upp första glaset champagne och därefter ökar vi!

Varmt välkommen till Power Kitchen Dinner,

fredagen den 28 april klockan 19.00,

Atelier 23, DN-skrapan, Rålambsvägen 17.

Varma ostron med gurka och beurre blanc

Stekta havskräftor i anklevergräddsås, savoykål och tryffel

Helbakad piggvar i vitvinssås med kaviar, löjrom och forellrom samt gräslök serveras
med pepparrot och grön sparris

Entrecote Black & White med madeirasky, en halv smörstekt hummerstjärt,
vit sparris och bearnaisesås

Ostar med frisésallat, aprikosbröd och fikonkompott

Crêpes Suzette med vaniljglass

The Kitchen är en mindre matsal med tillhörande kök för uppläggning och servering av mat som tar emot upp till 24 gäster vid Community Tables.

För ytterligare information och pris vänligen kontakta:

Atelier23@pontusfrithiof.com

Bokning:

Power Kitchen Dinner inkluderar mat, dryck och en oförglömlig kväll bokas via Biletto: https://billetto.se/events/power-kitchen-dinner