Poolia tecknar avtal med Outokumpu

Poolia har tecknat ett nationellt avtal med finska ståljätten Outokumpu. Avtalet avser rekrytering och bemanningstjänster och löper över 2 år.

Outokumpu har verksamhet i Degerfors, Avesta, Eskilstuna och Långhyttan. Poolias åtaganden är idag störst i Degerfors där vi i dagsläget har 4 konsulter och under 2013 har genomfört 6 lyckade rekryteringsprocesser.

Poolia är glada över att få fortsätta samarbetet med Outokumpu. Vi ser fram emot att fortsätta förse dem med kvalificerade tjänstemän, för såväl rekrytering som konsulttjänster. Med detta avtal stärker vi vårt samarbete samtidigt som vi hoppas kunna utveckla det på övriga orter där Outokumpu har verksamhet. Avtalet löper över 2 år, säger Olle Oijen, Försäljningsansvarig lokalkontor, Poolia.

Outokumpo har över 15 000 anställda i mer än 40 länder.

Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerade tjänstemän inom bl.a. ekonomi, IT, teknik, juridik och HR.

Kontakt:
Olle Öijen, Försäljningsansvarig lokalkontor Poolia, 070-275 96 89, olle.oijen@poolia.se

Johan Alsén, Sälj- & Marknadschef Poolia, 08-555 651 68, johan.alsen@poolia.se

• akademiker